Tipy Luďka Soboty

Čtu: Vždycky čtu několik knih najednou. Teď zrovna Schopenhauerovu úvahu O smrti a Zpověď na konci cesty od Miroslava Horníčka. Obojí odpovídá mým současným náladám. Dočetl jsem ale Hry doopravdy od Jana Lukeše o spisovateli Karlu Peckovi a Okamžiky Arnošta Lustiga o Otu Pavlovi. Obojí mě velice zaujalo.

Poslouchám: V poslední době nejvíce všechna CD Marcely Holanové a taky to, co zpívá v mém představení Duševní hyena Luďka Soboty, které uvádíme v pražském klubu Tingl Tangl.

Viděl jsem: Velkým zážitkem pro mě bylo Čajkovského Labutí jezero ve Státní opeře v Kyjevě, ale také Atkinsonův Johnny English.

Internet: Internet mi občas přiblíží můj patnáctiletý syn a to někdy doslova, abych si mohl přečíst nějaký e-mail. O mou internetovou stránku www.sobotaludek.cz pečuje pan Beneš, který tomu líp rozumí.

Danny King: Deník zloděje

Zloděj jako hrdina, vyprávění jako legrace, ovšem jen pro ty, kteří nejsou prudérní, padne-li slůvko patřící spíš do Jedové chýše z dob rady Vacátka, ovšem s dnešním žargonem. To je próza Dannyho Kinga, která nezklame. Bex vykrádá byty a je na to patřičně hrdý. Ovšem i mistr zloděj se občas utne - naštěstí má při pobytu za mřížemi čas na sepisování pamětí... Děj knihy pádí díky autorovi i překladateli jako zběsilý.

Přeložil Martin Urban, Argo, 238 stran

Memento Mori!

Smrt jako brána k věčnosti ve výtvarném umění je podtitul výstavy, kterou připravil Jan Royt. V nabídce jsou exponáty z muzeí a galerií pocházející z 16. až 19. století. Pozornost je věnovaná jak dvorské kultuře, tak i lidovému umění. Vedle plastiky Smrti ze slonoviny od barokního německého řezbáře tak najdeme i obyčejná prkna, která na Šumavě kdysi neokázale oslavovala zemřelé.

Muzeu Šumavy, Kašperské Hory, 23. 5. - 4. 11. 2004

Kollerband: Studio album a Live album

Když se na české scéně nenašla dosud žádná mladá skupina, která by se podle současného trendu chytře vrátila do sedmdesátých let, udělala to kapela Davida Kollera. Studiové album má skvělý zvuk a nabízí vynikající instrumentální výkony. Rozhodně drží lépe pohromadě, než přiložený koncertní disk. Pozoruhodné je i grafické zpracování obalu a bookletu alb.

Sony Music/Bonton, 42:45 a 32:38