Váš film se odehrává v polovině 19. století mezi americkými přistěhovalci. Proč tvrdíte, že to není western?

Hlavně nevím, co vlastně tento pojem zahrnuje. Ano, mám dojem, že před léty se jako western označoval film, který se odehrával v devatenáctém století, většinou na západním toku řeky Mississippi, a který přivedl na plátno koně a muže s velkými klobouky. Ale četl jsem i odvážné kritiky, které nazývají westernem určitý typ sci-fi. A realita je taková, že western je zprofanovaný termín, zneužívaný množstvím lidí, který díky tomu ztratil smysl.

Jak byste film označil?

Pokud je to nutné, pak jako drama z dějin USA. Naše dějiny, to jsou přece především osudy přistěhovalců, a je tedy dobré se k nim vracet stejně jako k dějinám ostatních zemí.

Jak jste obsazoval svou ženskou hrdinku?

Nebylo to vůbec snadné, hledal jsem ji dlouho. Nakonec jsem měl velké štěstí, že jsem v Beverly Hills v jedné italské restauraci potkal Hillary. Byla to krásná práce, Hilary je dokonalá profesionálka, na place extrémně dobře připravená a také pořád dobře naložená, což bylo v nelehkých podmínkách natáčení v Tennessee, Nebrasce, Novém Mexiku a v Kansasu mimořádně důležité.

V Homesmanovi se před koncem objeví Meryl Streepová. Jak jste přesvědčil velkou herečku pro malou roli?

Meryl nepotřebuje zrovna mě k tomu, aby byla slavná. Je to jedna z největších hereček celé filmové historie a já mám to štěstí, že jsme přátelé. Je skvělé, že věci jako přijetí malé role, když to má smysl, se mezi přáteli ještě pořád dělají.