Proč jste se rozhodli natáhnout program festivalu na celý červen?

Je nejdelší v historii, protože jsme chtěli vyjít vstříc divákům a některá představení uvést třikrát. Nakonec však byla nabídka jednotlivých akcí natolik bohatá, že se nám to stejně nepovedlo, a představení se uvádějí nanejvýš dvakrát. I tak zůstalo volných jen pár víkendových večerů.

Vrcholem bude vystoupení izraelského souboru Batsheva Ensemble 29. a 30. června. Co připravil pro specifické prostředí Sazka Areny?

Decathlon přináší výběr z toho nejlepšího z tvorby souboru za posledních pět let. Ohad Naharin jej připravil speciálně pro Prahu, pro Sazka Arenu, přičemž jej přizpůsobil i možnostem přepravy, neboť 2. července už Batsheva vystupuje v Izraeli. I tak půjde o největší scénu, kterou jsme kdy stavěli.

Myslíte si, že Arena je vhodný prostor pro tanec?

Je velmi dobře postavená, má super elevaci, takže při omezené kapacitě 2000 lidí můžeme garantovat, že každý divák perfektně uvidí. Navíc plynulý přechod sedadel na plochu umožní tanečníkům přímý kontakt s publikem. Naharin rád chodí mezi diváky. Obavy máme jen z toho, že vstupenky půjdou do prodeje až týden před představením a budou k mání pouze na pokladnách Sazka Areny. Ta má totiž systém vlastního abonmá a dřív lístky v dané situaci neuvolňuje. Doufáme, že to diváky neodradí. Snažíme se taky zařídit, aby se lístky prodávaly už deset dnů předem.

Proč jste zrušili vystoupení Jormy Uotinena 27. a 28. června?

Z technických důvodů. Potřeboval speciální projektor, jehož zapůjčení ve Vídni by bylo dražší než celé představení.

To hraje technika v tanci tak velkou roli?

On festival není čistě taneční, vlastně jediným tanečním představením je vystoupení souboru Švýcarky Cathy Sharp, která čerpá z Forsytha. Belgičanka Karine Ponties  přijede s představením Brutalis, což je vlastně výtvarně-pohybové divadlo, a Petra Hauerová uvede experiment v oblasti multimédií, kdy je scénografie vytvářena pouze pomocí laserového paprsku. Množství nových technologií je takové, až jsem se bála , zda nepohltí tanečnici, ale nestalo se to.

Nezapomínáte na Čechy?

Naopak jejich vystoupení přibylo, s českými tanečníky v jiném díle Karine Ponties vystoupí právě Petra Hauerová a další večer je také věnován finalistům choreografické soutěže na Kanárských ostrovech, kde vyhrála Věra Ondrašíková s představením Aigues mortes. Kristýna Celbová a Veronika Knytlová s Terezou Ondrovou a Helenou Arenbergerovou se pražský divákům už představily. Ještě se objeví 19. 6. v Ostravě a 27. 6. v Brně. Spolupráce s dalšími městy se po loňském úspěchu Ženevského baletu v Mostu rozrůstá. V Mostu vystoupí 11. 6. dánský Granhoj Dans. 

Mívali jste problémy s penězi. Jak jste na tom letos?

Největší finanční riziko představuje Ohad Naharin v Sazka Areně, kde jsme vzhledem k ceně vstupenek závislí na počtu diváku. Pokud se kapacita zaplní, tak bude rozpočet ve výši 15 miliónů vyrovnaný. Z magistrátu jsme dostali 1,9 miliónu, ministerstvo kultury přispělo 1,2 miliónu a náš generální partner Eurotel dal milión na reklamní kampaň, takže je festival vidět.