Jak začala vaše pěvecká kariéra?

Ve školním pěveckém sboru. Potom jsem měl pauzu a až v devatenácti letech jsem zpíval v dalším sboru. Tam už to bylo vážnější a rozhodl jsem se studovat zpěv v Katovicích. Po roce studia jsem dostal možnost účastnit se mistrovských kurzů ve Výmaru. Tam mi profesor řekl, že mám na to, věnovat se zpěvu profesionálně.

Nyní jste již známým operním pěvcem, máte za sebou mnoho představení i natáčení operních kompletů. Přesto jste natočil nové sólové album s operetními melodiemi. Proč?

Operetu jsem měl vždy rád, v minulosti ostatně dobří operní tenoři vždy zpívali operetu. Jsou to krásné melodie, které sedí mému hlasu. Je skoro škoda, že se musí teprve znovu objevovat.

Jste obdivovatelem operetního tenoristy předválečné éry Richarda Taubera, kterému jste věnoval poslední album Heart’s Delight. Proč?

Tauber je více než historická postava, vždyť pro něj operety a písně skládali Emmerich Kalmán či Franz Lehár. Je to má velká srdeční záležitost. Ale mé album není jen poctou jemu, nýbrž i dalším tenorům nedávné doby – Fritzi Wunderlichovi, Nikolaii Geddaovi či Renému Kollovi. A dokonce se podařilo pomocí techniky natočit duet, v němž se můj hlas spojil s hlasem Taubera z roku 1934. Takže vznikla skutečná rarita.

Ale v Praze nebudete zpívat jen Taubera. Dojde i na českou operní klasiku?

Vždy se snažím přizpůsobit repertoár místu, a tak je přirozené, že v Praze zazpívám i Prince z Rusalky a Jeníka z Prodané nevěsty. Jsou to mé oblíbené role, které často vytvářím i na jevišti. Operní árie zazpívám v první půli koncertu a budou mezi nimi také árie z Verdiho oper či Gounoda. Druhá část bude operetní.

Přijíždíte nyní do Prahy poprvé?

Ne, již jsem v ní jednou byl, když jsem se podílel na natáčení alba Anny Netrebko Souvenirs. Ale tehdy nebyl čas si město prohlédnout, a tak se těším, že to teď doženu. Proto zůstanu v Praze o den déle.