Kolekci připravila česká pobočka celosvětové sítě galerií Yellow Korner Gallery Praha.Ve výstavních místnostech, které se nacházejí sto metrů nad zemí, získávají slavné snímky známých autorů zvláštní kouzlo.

Když se díváte na snímek prvního muže na Měsíci, amerického astronauta Neila Armstronga, a za zády máte nekonečně zamlženou hloubku, připadáte si tak trochu jako on. Ano, i vhodně zvolené prostory mohou uměleckému vnímání hodně pomoci.

Fanoušek zašlých rockových legend bezpochyby ocení snímky svých miláčků, když byli ještě mladí, plní síly a života. Černobílá a hrubě zrnitá fotografie kytarového mága Jimi Hendrixe má v sobě tajemné a neopakovatelné kouzlo. Zatímco emotivní napětí, které zachytil fotograf ve tváři Boba Marleyho, je díky barevné plastičnosti díla doslova hmatatelné.

Herec Belmondo patří v Čechách mezi nejoblíbenější zahraniční umělce.

Herec Belmondo patří v Čechách mezi nejoblíbenější zahraniční umělce.

FOTO: Právo - Jan Šída

Ovšem nejvýraznější fotografií expozice je bezpochyby podobizna sexsymbolu šedesátých let, herečky Brigitte Bardotové. Ačkoliv je práce černobílá, svítí na dálku její blond vlasy. Korespondují se smyslnými rty a posmutnělýma očima ženy, o které tehdy snilo mnoho mužů. Herečka působí velmi přitažlivě, možná i mírně vyzývavě, nikoli však prvoplánově lascivně.

Na své si na výstavě přijdou také milovníci přírody a nespoutané zvířeny. Velké formáty přibližují divoká zvířata téměř s detailní pečlivostí. Návštěvník díky tomu může vnímat hluboké vrásky na chobotu afrického slona nebo se téměř dotknout lesknoucího se bělma v oku odpočívajícího lva.

Tyto fotografie vyzařují zvláštní fluidum. Určitě je to dané tím, že v mnoha případech zobrazují nedotknutelné hvězdy soukolí šoubyznysu. Ovšem to je pouze jeden rozměr jejich neopakovatelnosti. Další výrazný aspekt souvisí s jejich velkým formátem a také v precizním vizuálním zpracování. Díky tomu se z nich stávají vlastně obrazy, které budou zdobit naše pokoje.

Což jim ale rozhodně neubírá na působivosti či dokonce i jisté originalitě. Na druhé straně musíte mít v sobě trochu bláznovství a trochu snobství, abyste si v sobě obhájili takovou investici. Ale pokud jsou dnes lidé ochotni vydávat nemalé částky za luxusní šperky či auta, může být chápána i tato touha po umění jako cosi bohulibého.