Proč zahajujete turné na podporu posledního alba v Praze?

Když jsme turné plánovali, byla podmínka, že buď ho zahájíme, či skončíme v Praze. Pořádající agentura si vybrala počáteční termín a z toho mám velkou radost, protože mám rád české publikum a město obzvláště. Je zároveň symbolické zahajovat mozartovské turné v Praze, kde byl skladatel šťastný a napsal pro ni Dona Giovanniho.

Loni jste v Praze zpíval Verdiho k jeho jubileu, nyní přišla řada na Mozarta. Proč ale přichází váš mozartovský recitál tak pozdě, když si uvědomíme, co už jste všechno nazpíval?

Na Mozarta není nikdy pozdě. Je to mistr, ke kterému by se měl každý pěvec či pěvkyně vracet v jakémkoli bodě své kariéry. Ať jste na jakémkoli stupni kariéry, ať je váš hlas v takovém, nebo onakém stavu, vždy se od Mozarta můžete učit. Miluji jeho árie, protože mi dávají možnost vyjádřit tolik rozdílných emocí. Má spoustu komických árií stejně jako dramatických a v nich je tolik nádherných melodií, že je radost je zpívat.

V únoru jste byl tajně v Praze a natáčel jste dokument. Co to bylo za pořad?

Nápad natočit dokument o Mozartovi a opeře Don Giovanni mi doslova vzal dech a nabídku stát se jeho moderátorem jsem bez váhání přijal. Byl to jeden z nejlepších projektů, jaké jsem kdy pro televizi dělal. Zúčastnili se ho skvělí hudebníci a naprosto profesionální štáb, takže vznikne určitě působivý dokument, který pomůže ještě zvýšit zájem o dílo salcburského i pražského génia.

Co vás po turné na operních jevištích čeká?

V létě budu debutovat v Salcburku jako Belmonte v Únosu ze serailu. Přirozeně mám před sebou ještě další projekty. Vaše čtenáře může zajímat, že dva z nich jsou české – operu Bohuslava Martinů Julietta s Magdalenou Koženou a s dirigentem Danielem Barenboimem a operu vašeho Miroslava Srnky, kterou autor napsal pro mě. Ale k tomu zatím nemohu říci nic víc. Uvidíme.