Hlavní obsah

V prologu Pražského jara zaujala Fischerová

Právo, Vladimír Říha

Dvě známé festivalové veličiny spojil pondělní prolog Pražského jara, ve kterém na mimořádném koncertu dva měsíce před zahájením festivalu ve vyprodané Smetanově síni vystoupily německá houslistka Julia Fischerová a americký orchestr San Francisco Symphony.

Foto: ČTK

Německá houslistka Julia Fischerová už zazářila před čtyřmi lety v pražském Rudolfinu.

Článek

Jak Fischerová, tak orchestr na festivalu již několikrát hostovaly a vždy to byla událost. Navíc Fisherová, Němka slovenského původu, je letos rezidenční umělkyní Pražského jara a vystoupí na něm několikrát.

Hned její první výkon byl senzací. Přednesla uchvacujícím způsobem jedno z nejtěžších děl houslové literatury dvacátého století, Prokofjevův Koncert č. 1 D dur, a spojila bravurní techniku s výrazovou mnohostranností, kdy lyrické i groteskní momenty skladby zněly s doprovodem partnerského orchestru téměř andělsky.

Samotný orchestr vedený šéfdirigentem Michaelem Tilsonem Thomasem zahájil krátkou poctou Dvořákovi, jeho Legendou cis moll č. 6, ale nejvíce prostoru dostal až po přestávce v Berliozově Fantastické symfonii, ve které dirigent zdůraznil především kontrast prvních dvou vět se závěrečnými „ďábelskými“, jež orchestru vyšly skvěle.

Čtvrté pražské hostování Američanů skončilo přidávaným Coplandovým valčíkem z baletu Rodeo.

Reklama

Výběr článků

Načítám