Jak Fischerová, tak orchestr na festivalu již několikrát hostovaly a vždy to byla událost. Navíc Fisherová, Němka slovenského původu, je letos rezidenční umělkyní Pražského jara a vystoupí na něm několikrát.

Hned její první výkon byl senzací. Přednesla uchvacujícím způsobem jedno z nejtěžších děl houslové literatury dvacátého století, Prokofjevův Koncert č. 1 D dur, a spojila bravurní techniku s výrazovou mnohostranností, kdy lyrické i groteskní momenty skladby zněly s doprovodem partnerského orchestru téměř andělsky.

Samotný orchestr vedený šéfdirigentem Michaelem Tilsonem Thomasem zahájil krátkou poctou Dvořákovi, jeho Legendou cis moll č. 6, ale nejvíce prostoru dostal až po přestávce v Berliozově Fantastické symfonii, ve které dirigent zdůraznil především kontrast prvních dvou vět se závěrečnými „ďábelskými“, jež orchestru vyšly skvěle.

Čtvrté pražské hostování Američanů skončilo přidávaným Coplandovým valčíkem z baletu Rodeo.