Nejvyšší manažeři nahrávacích společností jsou však navzdory loňskému poklesu optimističtí a podle agentury Reuters čekají další růst, hlavně díky digitálnímu stahování hudby. Loňský pokles následoval po mírném růstu tržeb v roce 2012, který byl první od roku 1999. V uplynulých letech k poklesu tržeb přispívalo hlavně rozšířené nelegální stahování hudby a pirátství.

V Japonsku se příjmy snížily o 16,7 procenta. Tato země totiž měla zpoždění v přechodu od nabídky nahrávek na hudebních nosičích, jako jsou CD, k digitálnímu stahování hudby. Zatímco prodej digitální hudby roste, prodej hudebních nosičů klesá. Japonsko mělo velký vliv na celkové údaje za celý svět, bez zahrnutí Japonska by se příjmy z prodeje hudby snížily jen o 0,1 procenta.

Povzbudivý je podle IFPI prudký růst příjmů na trhu s digitální hudbou. „Digitální trh se nadále rozšiřuje a příjmy z předplatného u služeb jako je Deezer a Spotify se zvýšily o 51,3 procenta. Poprvé tak překonaly hranici jedné miliardy dolarů,” uvedla IFPI.

Evropa roste, USA bez změny 

V Evropě se loni příjmy z prodeje hudby zvýšily, nárůst registruje také Latinská Amerika. Naopak v USA se tržby téměř nezměnily.

„I po započtení obtížné situace v Japonsku je globální nahrávací průmysl v příznivé fázi vývoje,” uvedla ředitelka IFPI Frances Mooreová. „Tržby se na většině velkých trhů vrátily k růstu. Stahování hudby z internetu a předplacené služby prosperují. Spotřebitelé mají mezi různými modely a službami širší výběr, než kdykoli předtím. A digitální hudba se přesouvá do jasně identifikovatelné nové fáze, protože nahrávací společnosti, které mají licencované služby po celém světě, nyní začínají těžit z obrovského potenciálu rozvíjejících se trhů,” dodala.