Litvínovský soubor, který tvořili David Škach, Martin Kocián, Aleš Lehký a Vašek Jelínek, představoval v závěru devadesátých let odpověď na vlnu chlapeckých skupin NKOTB, Take That či *NSYNC. Měl ohromující nástup, na jehož počátku stál v roce 1998 hit Máma. Ve stejném roce vydané album Cik-Cak se záhy stalo platinovým a na jeho úspěch navázal následovník Nohama na zemi.

Úspěch střídal úspěch

Náročnějšími posluchači nenáviděný Lunetic se stal novým idolem teenagerů, k čemuž přispělo i moderování hitparády Eso. Soubor vítězil nejen v hlasování čtenářů Brava. V Českém slavíkovi se v roce 1998 stal skokanem roku, když mezi kapelami obsadil desáté místo. O rok později byl už třetí, přičemž Vašek Jelínek skončil pátý mezi zpěváky.

Nic na tom neměnila ani skutečnost, že nešlo o nijak výrazné interprety. Ukázalo se, že pro mladé fanynky je důležitější možnost ztotožnit se se svými idoly než to, jak dobrými jsou zpěváky.

Lunetic, který i v době krize hudebního průmyslu prodával statisíce desek, měl řadu následovníků, žádný z nich však neměl takový úspěch.

Ústup ze slávy

Vlna boy bandů však měla krátké trvání, v roce 2000 začala opadat. Skupina se sice pokusila na třetím albu Časoprostor přijít s náročnější tvorbou, ovšem neuspěla.

Krize však zasáhla i samotnou skupinu, když Martin Kocián začal brát drogy. Zbylé trio ještě natočilo dvě nové písně pro loňský výběr Best Of, který ovšem měl mizivou odezvu.

Vašek sólově jinak

Vašek Jelínek se vydal na sólovou dráhu a letos na jaře by mu měl vyjít sólový debut. Stylově však bude odlišný od písní mateřské kapely, což je patrné i z produkčního týmu, který tvoří Honza Horáček a Aleš Zenkl, jenž stál za poslední deskou Miroslava Žbirky.