Všichni ti, kteří loni přišli 31. května na otevření neexistujícího hypermarketu Český sen, mohou zdarma shlédnout výsledný snímek tuto sobotu, buď od 10 hodin v multiplexu Palace Cinemas Nový Smíchov nebo od 11 hodin v multiplexu v Letňanech. Před rokem v den otevření napočítali autoři 4280 potenciálních zákazníků, kteří tehdy odešli s prázdnou. Do kina se ale dostane jen prvních 300 návštěvníků.

"S některými z nich jsme se potom ještě setkali. Jinak týdně potkávám na ulici tři lidi z těch, co se objevili v našem filmu," svěřil se Vít Klusák. Spolu s Remundou slíbili, že tentokrát nejde o žádnou planou zprávu a projekce se opravdu uskuteční.

"Šlo o přátelský podvod a zároveň o film plný nepříjemných otázek, které se týkají nás samotných. Tito mladí tvůrci prokázali, že jim záleží na tom, kam se naše společnost ubírá," uvedl dramaturg Jan Gogola ml. za Českou televizi, která v tomto trochu riskantním projektu stojí jako koproducent.

Remunda a Klusák potvrdili, že na jejich projekt přišla i stížnost do Rady pro reklamu. "Stížnost tam dorazila v přibližně stejné době jako stížnost proti vládní kampani na ANO uspořádané v rámci referenda o vstupu do Evropské unie. Rada stížnost na Český sen zamítla, neshledala, že by náš film byl kampaní. A stížnost na reklamu na ANO také shodila ze stolu s tím, jak nám potvrdil její zástupce, že jde o politickou kampaň," doplnil Remunda.

Film Český sen vzbuzuje už dnes velkou pozornost na zahraničních festivalech a u zástupců zahraničních televizí. "Nejde jenom o ty české nepříjemné otázky a problém konzumenství. Už jsme také slyšeli, že to je vynikající metafora pro Evropskou unii," uzavřela Irena Taskovski, která se stará o propagaci filmu v zahraničí.