Článek
Mezi hosty byli také Ladislav Trojan, Miriam Kantorková, dramaturg Gustav Oplustil a kolegové z libeňské scény včetně bývalého a současného ředitele Petra Kracika a Michala Langa.
„Je těžké se v několika obyčejných větách rozloučit s neobyčejným člověkem, kterého jsem obdivovala i pro jeho vzdělanost a přehled,” řekla nad rakví herečka Kateřina Macháčková. Přiblížila osudy zesnulé, která se k divadlu dostala oklikou - nejprve začala studovat chemii. Připomněla i nelehké chvíle, kdy byla za války za účast v protinacistickém odboji zatčena a dva roky vězněna v Terezíně a pak v Drážďanech a v Lipsku.
Tichánková byla zakládající členkou Divadla pod Palmovkou, kterému zůstala věrná po celý svůj herecký život. Její doménou byly zejména komické role, ve kterých dovedla s citem a pochopením vystihnout podstatu lidových postav. Zazářila však také v úlohách vážnějšího repertoáru.
V roce 2003 získala Tichánková, která byla manželkou herce Jana Skopečka, cenu Thálie za celoživotní mistrovství v činohře.
Z obrovského množství filmů, které natočila, dodnes zůstávají v povědomí Vyšší princip, Romeo, Julie a tma, Smrt si říká Engelchen, Dým bramborové natě, Jako jed a Ať žijí duchové.
Hodně hrála i v televizních seriálech (Byli jednou dva písaři, Hříšní lidé města pražského, Nemocnice na kraji města, 30 případů majora Zemana). V posledních letech se herečka objevila ve vedlejších rolích ve Svěrákově filmovém hitu Vratné lahve a v seriálech Kriminálka Anděl a Expozitura.