Její dvojí autorství je nicméně kladem i záporem. V operním světě je normální, že si hvězda, zde naše prvotřídní sopranistka, přibírá k sepsání pamětí jako spoluautora někoho literárně nadaného. Marie Kronbergerová je pro poznání světa italské opery tou nejlepší, navíc jako osobnost nebulvární je zárukou serióznosti podávaných faktů a informací.

Užíváním třetí osoby však dochází trochu ke klamání. Místo ich formy kniha vypráví o Evě a dvojitá forma je zesílená i častým používáním částí psaných kurzívou – tam, kde se cituje z novin či se dává prostor vzpomínkám jiných nebo se vysvětlují pojmy z operního světa.

Text je čtivý, sleduje kariéru pěvkyně od dětství až po loňské role, je napěchován spoustou informací, mnohdy zřejmě poprvé odhalených. Kniha informuje o potížích, které měla Urbanová s vírou, o rockerských krocích, operních začátcích v Plzni, přechodu do Národního divadla i cestě na světová jeviště.

Vyjmenovává i osobnosti, které pomáhaly Urbanové na její profesní cestě. Pěvkyně se ve vyprávění nevyhýbá problémům s nadváhou, kupodivu ale rezignuje na téma vztahů s muži a zcela pomíjí osobu svého bývalého manažera Jiřího Kováče, jinak autora dvou knih o Urbanové (Soprano a Jak se „dělá“ primadona).

Kniha je dobrým pramenem k poznání pěvkyně, obsahuje i mnoho neznámých fotografií a důležitý seznam rolí.

Marie Kronbergerová, Eva Urbanová: Eva Urbanová. Jak to všechno bylo
Nakladatelství Lidové noviny, 192 stran, 259 Kč