Článek
Veřejnoprávní médium tím startuje sociální kampaň, jejímž cílem je posílit povědomí veřejnosti o stále se zvyšujícím počtu lidí žijících na ulici. Projekt navazuje na sociální kampaň s názvem Days of Hope (Dny naděje), která byla úspěšně realizována například v Německu, Švýcarsku, Nizozemsku či Rusku.
„Rádi bychom v podobných charitativních projektech pokračovali i do budoucna,“ sdělil generální ředitel České televize Petr Dvořák.
„Projekt by měl být pro lidi bez domova hlavně motivační, ale také jim přinese konkrétní pracovní zkušenosti a příležitost ukázat, že o šanci na uplatnění skutečně stojí. Jedním z cílů je totiž bořit u veřejnosti obavy, že případná pomoc těmto lidem nebude plně využita a že lidé bez domova nemají sami snahu dostat se zpět do normálního života,“ uvedla manažerka charitativních aktivit České televize Michaela Fričová
Mezi prvními se na obrazovce objeví pětačtyřicetiletý Petr Bláha. Původní profesí byl zámečník, ale poté, co svou zálibu ve hře na automatech přestal mít pod kontrolou, rozpadla se mu rodina a začala dlouhá cesta dolů, která skončila téměř osmiletým pobytem na ulici. Boj o důstojný život však nevzdal.