Sax Ruins vede legendární postava japonské improvizované scény, bubeník Tatsuya Yoshida, který hrál ve freecorových Ruins, tvořených jen basou a bicími, i v noiseové Zeni Gevě. Doprovázel také Johna Zorna, Billa Laswella či Dereka Baileyho. Od roku 2006 spolupracuje se saxofonistkou Ono Ryoko. Sax Ruins jsou proto mnohem bližší free jazzu než původní duo.

Vyvrcholením budou vystoupení na konci listopadu v klubu Hoodoo, kde se 27. listopadu představí kanadští No Joy, vracející do zlatých dob nezávislé kytarové scény. Z ploch zkreslených kytar se vynořuje teskný hlas zpěvačky. Po nich zahraje barové trio And The Wiremen, ovlivněné Tomem Waitsem, blues i country. Zpívajícího kytaristu Lynna Wrighta doprovází trumpetista a houslista.

Radikální turntabling ovládne klub o den později, kdy se tam představí švýcarský hráč na gramofony Julian Sartorius se čtyřmi hosty z Rakouska, Švýcarska a České republiky, kteří budou hrát z jeho dvanácti desek, které nabízejí 365 beatů, každý na jeden den v roce.

DAAU

DAAU

FOTO: Aletrantiva/Tom Verbruggen

Předposlední listopadový den zahrají belgičtí DAAU, zaměřující se nyní na akustickou hudbu s prvky městského folklóru a šansonu, ale s přesahy do komorní hudby. Klarinetista Han Stubbe Novinkám řekl: „Přehrajeme naše poslední album Eight Definitions a také tři nebo čtyři nové interpretace staršího materiálu. Nyní ale budeme hrát hudbu bez elektroniky a naprogramovaných rytmů. Budou to jen basa, klarinet, cello a bicí.“

Podle něj nebude hudba improvizovaná: „Improvizace se objevuje v sólech, ale většinou vytváříme aranžmá už pro nahrávky na albu a víceméně se jich držíme i na koncertech, takže moc volné improvizace tu není, ale vždy je tu prostor dělat věci delší nebo kratší.“