Podle zákona, který zakázal například vysílání reklamních spotů na kanále ČT1, nesmí ČT na dětský kanál umístit reklamu formou product placementu, tedy skrytou reklamu. Nesmí tam pouštět ani reklamní spoty. Do úvahy přichází pouze reklamní sdělení formou sponzorství.

„Přemýšlíme o tom. Jistý potenciál tam je. Budeme muset řešit, zda bychom v malé míře vysílání reklamy na tomto kanálu neumožnili. Tak, abychom to ale měli pod kontrolou. Nechceme se dostat do situace, že by byl kanál příliš komerční,” uvedl Chudárek během návštěvy ostravského studia ČT. Podle něj by se mohlo jednat právě o reklamní sdělení formou sponzorských vzkazů před některými pořady.

Příští rok reklama nebude

Dvořák s kolegou v tomto směru nesouhlasí. „Můj názor je, že by tento kanál vůbec neměl obsahovat komerční sdělení,” reagoval Dvořák na slova kolegy. Podle něj se ale diskusi na toto téma vedení televize neubrání. „Jedna věc je můj názor. Druhá věc je, že existuje určitá možnost příjmů. Jako řádný hospodář se k tomu nějak musíme postavit. Budeme hledat řešení,” řekl Dvořák.

Podle Chudárka se reklama na dětském programu rozhodně neobjeví v letošním roce. S největší pravděpodobností ani v tom příštím. „Pro rok 2014 o tom neuvažujeme,” řekl.

Dětský kanál začal vysílat 31. srpna. O prostor se zatím dělí s programem ČT Art. Pro děti se vysílá od 06:00 do 20:00. Art pak program přebírá do 02:00. ČT Déčko se zaměřuje především na animovanou tvorbu, zábavné vzdělávání, magazíny, zábavní a soutěžní pořady.