Článek
Dostal se kvůli ní i do vězení. Veřejnosti je znám též z titulních stránek bulvárních deníků, na kterých se pravidelně objevoval nejen v souvislosti s drogami, ale také kvůli vztahu s topmodelkou Kate Mossovou.
Jestliže v minulosti stavěla kapela na skandálu i svá alba a například na debutu Down In Albion (2005) nabídla především hudební i zvukovou špínu, tentokrát si dala záležet. Své třetí album Sequel To The Prequel, jež vyšlo šest let po ,dvojce‘ Shotter’s Nation, opatřila obalem, jež navrhl výtvarník Damien Hirst a nahrála na ně skladby, které jsou milé, příjemné a přehledné.
Jako by na nich Pete Doherty dospěl. Už to není divoká jízda světem, jejímž cílem bylo upozornit na sebe jen pro tu divokou jízdu. Sequel To The Prequel je album, jehož ambice jsou vyšší. Jsou na něm zdařilé skladby, je výborně zprodukované, má slušný zvuk a lze konstatovat, že v intencích schopností a tvorby Babyshambles jde o precizní práci.
V písničce Dr. No je zřejmý vliv reggae, v několika dalších jsou cítit punk, pub rock nebo country, to vše nese pevný rockový základ. Nápadité jsou kytarové riffy jednotlivých skladeb, také skoro až stadiónové refrény, respektive jejich melodická plnost.
Ruku v ruce s tím jdou texty, které už nejsou ponuré, jako tomu bylo v minulosti. Jsou naopak humorné a snadno srozumitelné, ač se nepouštějí do hlubokých úvah o světě či mizerném žití. Například písnička Penguins je o výletu do zoologické zahrady a Doherty v ní jednoduše zpívá, že tučňáci jsou skvělí.
Je to lehké a velice slušné album, které dává naději, že koncert Babyshambles 9. prosince v Praze bude stát za vidění, a nabízí možnost myslet si, že Pete Doherty konečně našel svůj talent a využívá ho.