RECENZE: Editors uchvátili hutností

O síle alb britské postpunkové kapely Editors lze mít možná pochybnosti. Například letošní novinka The Weight Of Your Love nepatří k dechberoucím produktům, byť je nutné ocenit, že při jejím natáčení kapela přežila odchod jednoho člena, nezpronevěřila se své hudební cestě a nabídla nejvíce hitových skladeb, které kdy dala na jedno album vedle sebe.

Tom Smith z Editors v pražském Lucerna Music Baru

Živá vystoupení má nicméně úchvatná. Svědčí o tom nejenom její nedělní koncertní zastavení v naplněném pražském Lucerna Music Baru, ale také pozitivní reference z probíhajícího evropského turné.

Už předskakující Belgičané Balthazar nastolili svým inteligentním alternativním rockem důstojnou atmosféru. Jejich skladby se nesou ve volném tempu, mají ale ve své repetitivnosti téměř magickou sílu, která s postupujícím časem stále více vyplouvá na povrch, až posluchače uchvátí a potěší. Disponovali navíc výtečně sezpívanými vícehlasy, což je pro náladu jejich hudby klíčové.

Editors na ně navázali mimořádně povedeným a energickým setem. Představili jak písničky ze svého nového alba, tak skladby starší a v nové pětičlenné sestavě je zvládli s přehledem. Jejich zvuk byl přitom nesmírně hutný, opanoval malý prostor Lucerna Music Baru, a sympaticky ze svých útrob nechával zpívat i promlouvat zpěváka Toma Smitha, jenž své party zvládal s profesionální lehkostí.

Pravda, protože měla kapela na začátku vystoupení drobné technické problémy, jednu skladbu po beznadějném úvodu přerušila a spustila znovu. Vyjma této drobnosti to ale byl strhující koncert, jenž odhalil, že v repertoáru Editors jsou písně, které již lze v podstatě považovat za hity.