„Dělala jsem manažerku jedné neznámé kapele a časem jsem zjistila, že bez peněz a protiplnění je těžké dostat ji někam na koncert, festival nebo do médií. Začala jsem přemýšlet, jak to protiplnění vytvořit. Protože jsem pracovala i v marketingových službách, bylo mi jasné, že čím více kapel bude v nabídce, tím větší mají potenciál. Na základě téhle zkušenosti vznikl projekt Helpband, který se stará hlavně o kapely, o nichž média neví, nedostanou se na festival, na turné a nikdo z pořadatelů si je ani neposlechne,“ vysvětluje Jablanovská.

Na základě schůzek se skupinami, které ji o pomoc požádají, vznikne jakýsi balíček, jenž nabízí služby – od mediální podpory, bookingu, image, produkce až po přípravu internetových stránek nebo zhotovení propagačních fotografií. Výsledkem by mělo být, že to kapele pomůže posunout se v šoubyznysu dál.

„Tak jednoduché to ale není. Helpband sám skupiny tak výrazně neposune. Tvrdím totiž, že posunout se dá jen ten, kdo jde. Když strčíš do někoho, kdo stojí, rozbije si hubu. Stejně tak je to s Helpbandem. Můžeme kapelám nabídnout služby, mediální kampaně nebo domluvit rozhovory, pokud ale nemají potenciál a ochotu pracovat na sobě, tak to nebude mít smysl,“ soudí Jablanovská.

Služby Helpbandu jsou přitom cenově dostupné. „Pro nás, kteří v něm pracujeme, je nevýdělečný. Musí si ale vydělat sám na sebe. Znamená to tedy, že pokud mám mediální plnění od partnerů zdarma, tak kapely, které jsou v Helpbandu, ho mají také zdarma. Pokud prosadím slevu, mají slevu také,“ uzavírá Jablanovská.

Helpband se zatím staral maximálně o deset kapel naráz a to chce dodržet i nadále. Kromě ročních dohod o spolupráci nabízí i nárazové služby pro skupiny a umělce, kteří například právě vydají album či se chystají na turné a jde tedy o krátkodobou akci.