Pomohlo získání cen Anděl vaší další kariéře?

Určitě mě získání cen povzbudilo, ale že by začali volat promotéři koncertů, tak to ne. To se stalo po obdržení ceny za první desku. Tehdy určitý zájem ze strany médií a klubů byl. Možná je to i tím, že prestiž ceny Anděl do jisté míry poklesla.

V jednom rozhovoru jste říkal, že vaše nové EP je završením určité hudební etapy. Bude se vaše tvorba do budoucna měnit?

Materiál aktuálního EP je vlastně pokračováním výrazu, který jsem našel na albu Zorya. Do budoucna bych rád dělal experimentálnější a elektroničtější písně. Zajímají mě teď hlubší archetypální věci. Mám například několik nových skladeb, které vycházejí z emocionality tarotu. Čím jsem starší, tím více potřebuji nějaký koncept či příběh, který by mě směroval.

Jsou nějaké příběhy skryty i v nových klipech?

Klip Gone je autorský počin Andrey A. Stuartové. Vychází z textu, který k písni napsala. Líbil se mi nápad, kdy využila biblické motivy z tapiserií kláštera v Agnes a transformovala je do současných obrazů. Kameru vedl fotograf, a proto záměrně vznikly spíše fotografické obrazy než klasický klip.

Veronica’s Dream je můj nápad, klip režíroval Tomáš Hájek. Video je inspirované bohatým snovým světem mé kamarádky Veroniky. To, že někdo ve snech prchá temným lesem před nebezpečím, je vlastně také prastarý archetyp.

Posouvá se díky spolupráci s německou vydavatelskou firmou těžiště vašich aktivit do zahraničí?

Dá se říci, že ano. Podzimní koncert v Berlíně s Portico Quartet pro mě bude splněným snem. Pak budeme hrát i v Essenu a Londýně s Hidden Orchestra. Českého publika se rozhodně neodříkám, ale zájem ze zahraničí mě těší.

Přemýšlíte o tom, co vaše hudba v posluchači může vyvolat?

To je zajímavá otázka. Primárně se snažím jít vlastní cestou, ale věřím, že mohu zaujmout i posluchače zvenčí. Volím univerzálnější témata a chci, aby má hudba byla otevřenější.