Andorra je malá země obklopená horami, uzavřené lidské společenství, jež je ohrožováno zvenčí agresivními Černými. Jenže pokud se Andořané dokážou sami zbavit „jiných“ spoluobčanů, a dají to dostatečně najevo, možná je sousedé nechají na pokoji.

Frischova Andorra je samozřejmě jen model a její příběh podobenství, jež odráželo válečnou zkušenost holocaustu. První náčrt je zveřejněn v Deníku z let 1946-1949 pod titulem Andorský Žid, na samotné hře začal Frisch pracovat až v roce 1958, během tří let ji pětkrát přepracoval a premiéru měla v listopadu 1962 v Curychu. U nás byla Andorra poprvé uvedena v roce 1964 v pražském Národním divadle.

Příběh Andriho a Barblin, jejichž lásce brání po léta zamlčované okolnosti, jež přerostou v domněnky o Andriho původu, je bohužel i po letech stále aktuální. Jen z původního antisemitismu nabyl podobu obecné netolerance a xenofobie vůči jakékoli „jinakosti“. Divadlo na Vinohradech uvedlo poprvé Frischovu hru Čínská zeď v roce 1947 za účasti autora. Nyní se tedy k jeho dílu vrací. Andorru nastudoval režisér Martin Čičvák na scéně Hanse Hoffera s herci Ondřejem Brouskem (Andri), Ivanou Uhlířovou (Barblin), Václavem Vydrou (Učitel), Simonou Postlerovou (Seňora) aj.