Mezinárodně se soubor prosadil v roce 1998, kdy po půl roku vystupoval na festivalech world music WOMAD. Skupina však existuje mnohem déle. Zpočátku vystupovala na místních slavnostech a rituálech pod názvem B'net Houariyat (Dcery kraje Huara) Když před sedmi lety rozšířila svůj čistě berberský repertoár o další marocké styly, změnila jméno na B'net Marrakech. V této podobě se představila v Praze v letech 1998 a 2000.

Tvorbu souboru dobře přibližuje aktuální album Chamá´a. Skladby jsou postaveny na pro oblast typickém strhujícím repetitivním rytmu, který graduje a přivádí posluchače do transu. Exaltovanost zdůrazňují i vokály protagonistek, postavené na formě zvolání a odpovědi, které ze zpěvu přecházejí do výkřiků. 

B´net Marrakech se však nedrží jen tradic lidové hudby, inspirují se i moderními styly rai a chaabi, kde opatrně obohacují zvuk o melodické nástroje, jako je arabská loutna oud nebo housle kemenche. V textech protestují pro domluveným sňatkům starých mužů s mladými ženami.

B´net Marrakech kráčí v linii marockých muzikantů z podhůří Atlasu, kteří už dříve strhli Rolling Stones - (jejich kytarista Brian Jones odjel do Marakéše natáčet), Led Zeppelin, spisovatele Williama Burroughse a ještě před nimi Bélu Bartóka.