Kazlepka se obrazům věnoval téměř čtyři roky a k jeho největším objevům patří Paridův soud, který namaloval slavný janovský malíř Luca Cambiaso (1527–1585), mimo jiné autor malířské výzdoby stropu baziliky ve španělském El Escorialu, kam jej povolal uměnímilovný král Filip II.

„Závěsných obrazů tohoto umělce je málo, věnoval se především nástěnným malbám, takže strahovský Paridův soud výrazně obohacuje katalog jeho osobitého díla,“ komentuje objev Kazlepka.

Protože Cambiasovy obrazy jsou velice vzácné a prakticky nejsou ve volném aukčním prodeji, je mimořádně těžké určit tržní hodnotu. Podle Libora Šturce, kurátora Strahovské obrazárny a vedoucího průzkumného projektu, se jejich cena pohybuje kolem několika miliónů korun.

Kazlepka také zjistil, že Paridův soud se kdysi nacházel ve sbírce císaře Rudolfa II. na Pražském hradě, což potvrzují záznamy v rudolfínských inventářích z let 1621 až 1648.

Na rozdíl od většiny dalších obrazů z proslulé hradní obrazárny nebyl Cambiasův obraz odvezen mimo Čechy. Otázkou zůstává, jak se dostal do strahovských sbírek. Snad byl zakoupen s dalšími díly ze šlechtických obrazáren někdy v průběhu 19. století.

Druhým mimořádně hodnotným objevem je rozměrný obraz Vraždění neviňátek v Betlémě. Do nejstaršího strahovského katalogu byl zapsán jako kopie Petra Pavla Rubense, kterou vytvořil český malíř Petr Brandl.

Kazlepka nicméně dílo identifikoval jako malbu Andrey Celestiho, malíře působícího převážně v barokních Benátkách.

Tyto dva nejcennější obrazy budou po výstavě zařazeny do stálé expozice Strahovské obrazárny, která dnes čítá dvě stě mistrovských děl od gotiky po rokoko.