Snadné vydělávání na úkor lidí s vážnými problémy, v nouzi či nemocných, se v České republice stává reálným sociálním problémem. Postihnout takové pořady z hlediska zákona není možné, proto vysílací rada dává divákům několik základních informací a doporučení.

Za prvé je si třeba uvědomit, že poradenství léčitelů či léčbu na dálku je vedeno s jasným komerčním cílem: získat snadný zisk na úkor telefonujících diváků. Zájemce by měl počítat s tím, že to, než se dovolá, může trvat i několik minut a za vše může zaplatit účet i v řádech tisíců korun.

K radám a diagnózám věštců by měl divák přistupovat s maximálním nadhledem, zejména pokud se týkají zdravotního stavu. Věštci nejsou lékaři. Divák nemá žádnou záruku, že údajný věštec, léčitel či jasnovidec skutečně disponuje nějakými specifickými schopnostmi.

Volající by si měl uvědomit, že věštkyně jej může požádat o kontakt v budoucnu kvůli záležitostem, které s ním potřebuje vyřešit, odblokovat či vyčistit, čímž se příjem služby může výrazně prodražit. Takový zájem ze strany věštce může být jen čirou snahou o zvýšení zisku. Není od věci zajímat o obchodní podmínky nabízených služeb, které jsou dostupné například na webu.