Sázka na jistotu neexistuje, pan Publikum je nevyzpytatelný. Do kina se obecně chodí málo, a protože viníka je třeba označit, neúspěchy očekávaných hitů se zhusta svádějí na počasí: když je krásně, lidé jdou radši ven, když je moc horko, nechce se jim do parných ulic, když je mráz, sedí radši v teple u televize.

Něco na tom určitě je, nicméně z ukazatelů návštěvnosti dosavadní letní sezóny lze vyvodit i jiný poznatek: o prázdninách se chodí do kina hlavně s dětmi. Animovaná komedie Já, padouch 2 je v kinech šest týdnů a s 203 798 diváky žebříček vede.

Počet to sice není skvělý, natož rekordní (byla vedra), ale s dalším animákem Univerzita pro příšerky, který má za osm týdnů 193 348 diváků, a se Šmouly 2, na které jich přišlo za první víkend 60 tisíc, to ukazuje, co má v létě šanci a co na špatně odhadnuté nasazení doplácí.

Z filmu Revival.

Z filmu Revival

FOTO: Bontonfilm

Třeba česká komedie Revival, pro niž je 139 643 diváků za pět týdnů nepochybně zklamáním – měla oprávněně vyšší divácké ambice. Jenže tentokrát to je spíše než počasím tím, že ti, kdo by třeba na podzim přišli, tráví prázdniny s dětmi či vnoučaty. A pro ty Revival není.