Cestou z hotelu odpověděl na několik otázek výkonný producent Pascal Imbert, který stojí za posledním albem Roots. Muzikanti hovořit nechtěli.

Poslední album se jmenuje Roots. Proč jste se rozhodli obrátit ke kořenům?

Na několika posledních albech se zvuk vytvářel ve studiu a vlastně vznikal mimo kapelu. Chtěli jsme se vrátit k původnímu pojetí, s jakým soubor přišel. Písně jsme nahrávali naživo, vystačili jsme si jen s akustickými kytarami a tleskáním.

Kde vlastně tkví kořeny Gipsy Kings, u nás je cikánská hudba spojována s houslemi?

U vás přišli cikáni z jihovýchodu, přes Balkán a jejich typickým nástrojem jsou housle, popřípadě žestě. Jižní větev však přišla přes severní Afriku a Španělsko, což se na její hudbě značně projevilo. Typickým nástrojem se stala kytara a silné jsou vlivy flamenka.

Nebojíte se, že návrat k původnímu pojetí připraví kapelu o popularitu, protože Roots už nepřináší písně, které se hodí do rádia? Nemuseli jste čelit tlakům hudebního vydavatelství?

Naopak firma stála plně za námi, byla si vědoma, že předchozí pojetí se vyčerpalo. Veškerá hudba nemusí mít nutně stejný tanečně popový střih. A jestli nás nebudou tolik hrát v rádiích, nevadí, hlavně, když si lidé poslechnout naše album.

Znáte nějakou romskou kapelu z České republiky?

Ano, Věru Bílou. Jeden z bývalých členů s ní hrál na její desce (byl to Chico v písni Amen), ale osobně ho nepovažuji zas za tak dobrého zpěváka a kytaristu. Líbí se nám však samotný nápad, kdy spolupracují romské soubory s různým pojetím hudby. To nás zajímá.