RECENZE: Šťastné léto s popovým géniem Bacharachem

Skladatel, producent a pianista Burt Bacharach udělal do světa pop music takovou díru, že i dvoudiskový výběr Anyone Who Had a Heart má co dělat, aby uceleně zachytil jeho vliv. Některé písně totiž nazpívaly desítky zpěváků a skoro všechny verze jsou nadprůměrné. Producenti jistě neměli lehkou volbu, když měli vybrat třeba v případě skladeb Look of Love nebo Walk on By.

Burt Bacharach: Anyone Who Had a Heart

Bacharachova tvorba byla hodně populární od padesátých do devadesátých let a často tvořil ve spolupráci s textařem Halem Davidem. Narodil se v Kansas City v roce 1928. Po studiích na McGill University, Mannes School of Music a Music Academy of the West a službě v armádě se mu podařilo uspět s country písní The Story of My Life (Marty Robbins) v roce 1957.

Skutečné žně ale přišly během šesté a sedmé dekády, kdy se zrodily megahity Please Stay, The Look of Love, I Say a Little Prayer, Walk on By nebo Raindrops Keep Falling on My Head a mnohé další.

Přehled světových hvězd, které zpívaly Bacharacha, je téměř nekonečný - Dionne Warwicková, Aretha Franklinová, Elvis Presley, Tom Jones, Perry Como, The Shirelles, Dusty Springfield, The Carpenters, Barbra Streisandová, Gladys Knightová, Isaac Hayes, a dokonce i The White Stripes.

Hity jsou to převážně velmi romantické a spadají do škatulky popu a soulu, ale občas se objevuje i swing. Na aktuálním výběru převládají pomalé symfonické skladby a zastoupen je částečně i dřevní americký soul, pro který byl typický spíše výrazný taneční rytmus a černošská dívčí tria nebo kvartety. Strávit prázdniny s touto nostalgickou kompilací se jeví jako nanejvýš šťastný způsob léta.

Celkové hodnocení: 85%