Seriál byl vyroben v brněnském studiu ČT, kde v nejbližších dnech začne mimořádná inventura výpravných prostředků (dobové oblečení, budova a vybavení strážnice, všechny rekvizity atd.) tohoto seriálu. Ty stály zhruba 3,1 miliónů korun. "Výprava sice prošla příslušným skladem účetně, ale nikoli fakticky," uvádí vedení ČT v písemném stanovisku, které podepsal mluvčí televize Richard Klatovský.

"Plánoval jsem na letošek inventuru Četnických humoresek také, protože seriál ukončil po pěti letech natáčení," tvrdí koncem ledna odvolaný ředitele studia Zdeněk Drahoš.

Není to jediná záležitost, na kterou si v Brně kontroloři posvítí. Drahoš uzavřel koncem loňského roku smlouvu se společností FATEM o dodávání zpravodajsko-publicistických vstupů z Jihomoravského kraje a z kraje Vysočina pro pořad Toulavá kamera..

Podle sdělení Klatovského šetření ukázalo, že ČT se ve smlouvě zavázala k minimálnímu rozsahu odebraných a zaplacených příspěvků na 15 minut týdně. Cena 3350 korun za minutu je podle něj dvojnásobkem ceny obvyklé v Praze. Smluvní partner měl mít zaručen týdenní příjem minimálně 50 250 korun .Nové vedení studia, které tvoří současný prozatímní ředitel ČT Petr Klimeš a šéf zvukových mistrů studia Brno Radomír Kos okamžitě smlouvu zrušilo.

Podle Drahoše však došlo v Praze k mýlce. "Obdrželi jsme z Prahy finanční prostředky na zajištění zmíněného pořadu ve výši kolem 92 tisíc korun, alikvotní část na minutu je tuším 3700 Kč, my jsme šli ještě níže na 3350 korun," reagoval Drahoš a dodal, "za tuto cenu máme kompletní finální produkt se zvukem, sestříháním, hudbou a titulkováním."

"Dále existuje podezření, že se u pořadů Manéž Bolka Polívky, Bolkoviny a Banánové rybičky provozovala pochybná praxe s prodejem lístků na představení i před rokem 2000 ," uvádí Klatovský. Dodává, že v Brně se nyní prověřují i nájemní smlouvy s firmou AM servis a také pořad Santini.

Odvolaný Drahoš s výsledky kontroly nesouhlasí. "Je to nesmysl, jsem si jistý, že všechna zjištění kontroly v Brně jsou bezvýznamná a lehce vyvratitelná," řekl v pondělí Právu. Dodal, že vše šetřila několikrát policie a záležitost odložila. Drahoš hodlá na stanovisko vedení televize reagovat až po skončení pracovního poměru v ČT, tedy do čtrnácti dnů.