Spielberg se svěřil listu The Hollywood Reporter, že historický snímek Lincoln byl málem natočen jen pro televizi HBO, protože dostat ho do kin po celém světě se šéfům studií jevilo jako velký problém. Nakonec byl však uveden v kinech v Americe i v Evropě.

"Cestička do kin je pořád užší a užší," postěžoval si režisér, který ale paradoxně sám zbohatnul právě na velkorozpočtových hollywoodských trhácích.

"Budete muset zaplatit 25 dolarů za příštího Iron Mana, ale pravděpodobně jen 7 dolarů za Lincolna," myslí si Spielberg.

Americký producent George Lucas se domnívá, že by mohl existovat model podobný divadelnímu světu, kdy by sice bylo do kin vysláno méně filmů, ale zůstaly by tam delší dobu a ceny lístků by se více lišily podle konkrétního filmu.

Také šéf britské asociace distributorů David Puttnam tvrdí, že systém potřebuje nějakou změnu. "Každý film má vlastní marketingové potřeby, nelze předstírat, že všem sedí to samé, včetně marketingu, plakátů, médií či doby, po kterou se promítá v kinech."

Filmový průmysl by podle něj neměl klást umělé překážky mezi film a diváka a současný model je neudržitelný.