Prezídium ČFTA mu jako zakladateli, producentovi a majiteli obchodní známky na tuto trofej předložilo minulý týden návrh na vzájemné vypořádání; navrhlo, aby České lvy postoupil akademii za deset miliónů korun, vyplácených po miliónu po dobu deseti let.

"Během dopoledne se rozhodnu, jestli přistoupím na jednostranný návrh ČFTA. Nebo požádám o změnu návrhu, pokud bude druhá strana ochotna jednat, i když nabídka je prezentována jako ultimativní," oznámil Vachler v tiskové zprávě. Český lev je podle něj obchodovatelná značka, na kterou sponzoři dobře slyší.

"Nepovažuji za nemorální mít po 20 letech práce v případě přenechání značky druhé straně, tedy novým produkcím, kompenzační finanční příjem. Jedná se tedy kromě mravní otázky i o otázku obchodní. Tudíž je na místě jednat o částce za licenci či prodej," dodal Vachler.

Letité spory

Podle dřívějších informací Vachler za prodej značky Český lev žádal až 25 miliónů korun. Podle předsedy dozorčí rady ČFTA Iva Mathého došlo k roztržce mezi ČFTA a Vachlerem poté, co si bývalý ředitel nechal napsat Českého lva na sebe a navíc prý usiluje i o získání ochranné známky i na název ČFTA.

"Problémy však trvají už několik let a týkají se i kvality nominačních a vyhlašovacích večerů těchto cen," řekl Mathé. Vachler je podle něj soukromá osoba, jež vlastní firmu VAC - Vachler Art Company, která předávání Českých lvů produkuje, jedná se sponzory i televizemi.

Spor o budoucnost těchto cen, který vyvrcholil koncem května na valné hromadě ČFTA, by tak mohl skončit. Českého lva Vachler založil v roce 1993, po dvaceti letech práce ho primárně prodávat nechce a ani nechtěl. Od kolegů z prezidia ČFTA, kterou založil o dva roky později, však dostal 31. května striktnější a ultimativní podmínky.