Thirwell, který se narodil v Austrálii, se prosadil na začátku osmdesátých let v době punk jazzu a newyorské scény no wave. Známý byl tehdy jeho undergroundový hit We Will Meet In Poland o paktu Molotov – Ribbentrop, který dobře ukazoval jeho specifický smysl pro humor.

Klíčovou roli v jeho rané tvorbě vždy hrál rytmus, většinou šlo o opakující se ostináta. Zpočátku používal hlavně kovové perkuse, elektroniku a samply, což ukazují jak sólové nahrávky, tak spolupráce s Lydií Lunch na desce Stinkfist a nahrávky s Nurse With Wound a s Roli Mosimanem pod hlavičkou Wiseblood.
Spolupracoval též s Coil, Sonic Yourh a Pigface.

Postupem času rozšiřoval záběr, v projektu Steroid Maximus hojně využíval žestě, v Manorexii zase čerpá ze zvuku komorní hudby, v Pardubicích se představí nejen sám s laptopem, ale pak i v Manorexii, kde jej doplňují smyčcový kvartet, pianista a percussionista.

O jeho posunu ke komorní hudbě svědčí také to, že spolupracoval s Kronos Quartetem a newyorským souborem nové hudby Bang On A Can. Pod hlavičkou Manorexia vydal Thirlwell doposud čtyři alba, posledním je Dinoflagellate Bloom z roku 2011, kde se kromě perkusí a laptopu objevuje klavír a smyčcový kvartet.

Manorexia měla vystoupit loni v Praze, ale koncert byl zrušen.