Motown byl nejvýznamnějším černošským hudebním vydavatelstvím na světě v době, kdy se definovaly pojmy jako funky a soul. Působili tam Michael Jackson, Stevie Wonder, Diana Rossová, Marvin Gaye a desítky dalších.

Založit muzikál na tak silném katalogu hitů, jako má Motown, se zdá být až směšně lehké, zvlášť když si můžete vybírat i z nekonečného množství skvělých interpretů, které nabízí muzikálový pupek světa - Broadway.

Herce zřejmě vybírali převážně podle hlasů a podle recenzí je opravdu potěšení slyšet mladé hvězdičky zpívat hity Do You Love Me (hit The Contours, který je veřejnosti znám hlavně z filmu Hříšný tanec), Stop in the Name of Love (Diana Rossová a The Supremes) nebo směsku hitů mladého Michaela Jacksona, který tehdy začínal jako člen Jackson 5, v podání Raymonda Luka Jr.

Hudba je až na drobnosti v aranžích téměř přesnou faksimilií klasických motownských nahrávek, která by měla uspokojit všechny - snad jen s výjimkou totálních puristů. A dobové taneční prvky jsou velmi zábavné, podotkl například kritik listu The Hollywood Reporter David Rooney.

Jediným problémem je podle něj autor předlohy - producent Berry Gordy. Ten není profesionálním dramatikem a neumí si moc poradit se zápletkou. Jeho příběh Rooney hodnotí slovy “povrchní” či “prostinký”. Také ale dodává, že muzikál s geniálními hity má obrovský komerční potenciál a možná ani podporu recenzí nepotřebuje.