Hlavní obsah

Baborák dominoval Švýcarskému jaru

Právo, Vladimír Říha

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zahajovací koncerty velkých akcí bývají většinou spíše společenské události než velké umělecké večery. U úterního zahájení multižánrového projektu Švýcarské jaro to tak nebylo a plnému sálu pražského Rudolfina se dostalo mimořádného hudebního zážitku.

Foto: Kateřina Šulová, ČTK

Hornista Radek Baborák na zahajovacím koncertu Švýcarského jara.

Článek

Byl spojen se jmény našeho hornového sólisty Radka Baboráka a švýcarského dirigenta Kaspara Zehndera, který řídil Filharmonii Brno. Oba protagonisté byli autory myšlenky prezentovat jako hlavní nástroj večera pro Švýcarsko typický alpský roh, třímetrový dlouhý instrument, kterým se horalé v Alpách dorozumívají.

Dali dohromady čtyřdílnou suitu tvořenou různými autory, kde měl vlastní kadenci i Baborák, jenž hrál na lesní roh i na předlouhý alpský. Baborák na něm pomocí nátrubku vytvářel i melodické pasáže a dokonce občas obohatil svůj výkon zpěvem či pískáním.

Byla to velká show v nejlepším slova smyslu a publikum nadchla, což dva z autorů (JeanLuc Darbellay a Jan Páleníček) slyšeli osobně. Zehnder s brněnským orchestrem úspěch večera dotvrdili provedením Rossiniho předehry Vilém Tell a monumentální Straussovy Alpské symfonie, která pražský „výlet do Alp“ stylově ukončila.

Reklama

Výběr článků

Načítám