Jak jste se k tomu tématu dostal?

Mám hluboký vztah k přírodě a líbí se mi klasicky a romanticky krásné ženy. Potom snadno uvěříte věčným tématům lásky, zpracovávaným od řeckých bájí až po rock´n´ rollové písně.

Ona ale nepůsobí jako mytologická postava, ale jako pěkná současná holka v plavkách. Leckoho to iritovalo. Téměř jako kdysi Manetova Snídaně v trávě...

O to právě jde. Je to důkaz, že je to stále současné téma, akorát v básni použijete jiné přirovnání. Nebo kazí snad dojem Rubensových biblických obrazů to, že je na nich jeho plnoštíhlá manželka v lesklém hedvábí? Ve filmech také hrají herci, kteří s postavami, které představují, nemají vůbec nic společného. Venuše nezmizela, takže příště to může klidně být "My Venus in blue jeans".

Slyšel jsem, že vaše akademická malba je jen a jen módní póza. Abyste se na sebe jako malíř po absolvování pražské akademie něčím upozornil...

Akademická malba je přece nesmyslný termín. Je jen dobrá a špatná malba a buď se líbí, nebo ne. Ano, skutečně jsem se setkal dokonce s názorem teoretičky umění, že jsem maximálně neupřímný člověk. Já ale netrávím tři měsíce života tím, že stojím sám zavřený u jednoho obrazu proto, abych jen někoho šokoval tím, že mám upřímně rád krásné děvče, louky, lesy, šumění řeky, západy slunce.

Názor Filipa Kudrnáče na Picassa a modernisty přinese zítřejší Právo.