Psal jste Vánoční zázrak s tím, že byste byl rád, kdyby byl uváděn každý rok?

To bylo první, co mě napadlo. Říkal jsem si, že by bylo prima, kdyby se hrál o Vánocích i dalších padesát šedesát let. Psaní a skládání je pro mě ta nejlepší zábava, jakou si dopřávám, ale je potřeba si vždycky stanovit nějaké cíle. Začínám vždycky tím, že si napíšu děkovnou řeč na Grammy, Tony Awards, Oscara a pro jistotu i na Slavíka.

Vánoční zázrak je trochu jiný muzikál než Hamlet a Galileo, které jste napsal předtím. V čem se liší?

Vánoční zázrak je takzvaný hit musical. První, který se na světě objevil, je ten absolutně nejúspěšnější, sice Mamma Mia! s písněmi skupiny ABBA. Já se po úspěchu skladby Sliby se maj plnit o Vánocích nechal vyhecovat k natočení desky, na které jsou jenom vánoční písničky. Psala se mi tak snadno a lehce, že i když vyšla už v roce 1996, dodnes bych na ní nezměnil ani notu nebo slabiku. Myslím si, že se nám s Honzou Potměšilem, se kterým jsme dávali příběh Vánočního zázraku dohromady, podařilo využít inspirace, kterou nám původně dal náznak epiky v těch vánočních písničkách z mého alba.

Vánoce jsou navíc období, ve kterém je povoleno více si užívat emocí a nostalgie než v jakémkoli jiném. Důkazem toho jsou slavné vánoční filmy v čele s Láskou nebeskou. To, co by v jiném ročním období bylo považováno za kýč, na Vánoce nejenom prochází, ale je přímo vyžadováno. S tímto upřímným a otevřeným pocitem jsme se pustili do psaní muzikálu.

Byla jeho loňská premiéra úspěšná?

V den premiéry byly vyprodané lístky na všechna naplánovaná představení, takže jsme už tehdy věděli, že se Vánoční zázrak vrátí na Broadway i letos.

Souvisí s tím i vánoční koncertní turné, na kterém momentálně jste?

Určitě. Každý rok v polovině listopadu obměním svou skupinu v tom smyslu, že do ní přiberu Nosticovo kvarteto, připravíme vánoční repertoár a vyrazíme na koncerty do divadel. Moc nás to baví a zdá se, že diváky také. Letos máme na programu jednadvacet koncertů, což je docela velká porce. Naštěstí mi to zpívá líp než kdykoli předtím. Je to tím, že jsem začal cvičit řadu rehabilitačních cviků poté, co jsem si udělal něco s ramenem při windsurfingu. Paradoxně mi to pomohlo s dýcháním, což se odrazilo i ve zpěvu.

Chystáte i nové album?

Minulý týden jsme s Honzou Černým nahráli už osmou písničku pro nové album Žentouru. Kvůli němu jsem odložil svou další sólovou desku. Se Žentourem v nové sestavě od loňska už zase vystupujeme. Album s názvem 007 tak vyjde příští rok.

Už před dvěma lety jste slíbil napsání a uvedení muzikálu IAGO, který měl vzniknout na motivy Shakespearova Othella. Jaký je jeho osud?

Dva roky ho mám hotový. V těchto zeměpisných šířkách jsem asi jediný autor, který má kompletně připravený celý muzikál včetně nahrané hudby a textů. Do poslední slabiky. Sháním teď na uvedení peníze, respektive producenta, který bude dostatečně odvážný a dílo pomůže dostat na pódium. Producenti jsou u nás ale opatrní. Přestože všechny mé divadelní počiny skončily komerčním úspěchem, není lehké někoho sehnat. Zároveň je pravda, že při dohodě nehodlám jít do kompromisu, co se výpravnosti díla týká.

Jak moc jste se spolu s americkým režisérem Robertem Johansonem, se kterým jste na IAGOvi spolupracoval, drželi původního Othella?

Děj našeho příběhu je proti Shakespearovu posunut z Kypru na Střední východ. Othello v našem převyprávění je muslimský velitel zvláštních jednotek. Je to nicméně Američan vyznamenaný ve válce v Zálivu, který není ve vojenském důchodu, ale vydělává si právě šéfováním zvláštním jednotkám.

Před dvěma lety jste prohlásil, že hlavní roli v tom muzikálu dostane Daniel Hůlka. Platí to stále?

Těžko říct. Čas běží… Je to otevřené.