„ČT se dříve zúčastňovala závodů ve sledovanosti, to bylo špatné. S tím je konec,“ uvedl při středeční prezentaci nové metodiky generální ředitel ČT Petr Dvořák. Inspirací k novým parametrům se stal systém používaný televizí BBC i televizemi v Nizozemsku, Německu nebo Rakousku.

Prostá sledovanost pořadů nebude zásadním a jediným kritériem úspěšnosti pořadu. Tisícovka respondentů, která se bude obměňovat, začne od ledna u vysílaného programu hodnotit kromě spokojenosti s pořadem (1 = nejhorší, 10 = nejlepší) originalitu a zaujetí pořadem.

Hodnocení respondentů doplní odborníci výzkumem chování a postojů diváků, obsahovou analýzou pořadů a dalšími kritérii. „Vím, že jsme si na sebe upletli bič. Myslím si ale, že jsme udělali správně, protože bez tohoto hodnocení by tvorba ČT byla stále hodnocena podle jakési dojmologie,“ řekl Dvořák, který věří, že by principy, které ČT uvede do života, mohla převzít jiná středoevropská a východoevropská veřejnoprávní média.