Američana Bruce Norrise to doslova rozzuřilo. Napsal, že zaujal pozici „nulové tolerance“ k této „hloupé tradici“.

"Normálně se nepletu do kulturní politiky jiných zemí, ale když jsou moje práce a práce kolegů překrucovány, tak to dělám. Jediné, co můžu, je zaujmout pozici nulové tolerance.“

Dokonce šel tak daleko, že vyzval jiné autory, aby bojkotovali spolupráci s německými divadly, která používají načerňování obličejů.

Evropa přece není Amerika

Podobný trapas si divadelní svět zažil už letos v lednu. Režisér Thomas Schendel byl kritizován za bílého herce s černým obličejem ve hře I'm Not Rappaport.

Divadelníci se ohradili proti tomu, že by šlo o projev neúcty či rasismu. Logicky argumentovali tím, že v Německu není jednoduché sehnat kvalitního profesionálního herce černé pleti, který by chtěl danou roli hrát.

Po spoustě „uhýbání, ospravedlňování a racionalizování“ prý Deutsches Theater Norrise nakonec informoval, že barva kůže dané herečky je irelevantní, protože chtějí experimentovat s make-upem. „V té chvíli jsem odmítnul dát této produkci práva,“ napsal.

Americká satira Clybourne Park vyhrála letos významnou divadelní cenu Tony a minulý rok také Pulitzerovu cenu. V roce 2010 měla premiéru na Broadwayi, hrála se také v Londýně a měla obrovský úspěch.