Hlavní obsah

Rada: reklama na tvrdý alkohol je nelegální

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vysílání reklamy na tvrdý alkohol není po dobu prohibice v souladu se zákonem o regulaci reklamy. Na úterním zasedání o tom rozhodla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Rada vycházela z nařízení ministerstva zdravotnictví, podle kterého v Česku kvůli otravám metanolem platí od pátku zákaz prodeje, podávání a nabízení lihovin s obsahem alkoholu nad 20 procent.

Foto: Profimedia.cz

V rozhlase a televizi se podle Rady nesmí reklama na "tvrdé" pití objevit.

Článek

V rozhodnutí se RRTV odvolává na zákon o regulaci reklamy, který zakazuje propagaci zboží, jehož prodej je v rozporu s právními předpisy. Reklamu na lihoviny s obsahem alkoholu nad 20 procent tak za trvání prohibice nelze šířit v televizním a rozhlasovém vysílání ani prostřednictvím audiovizuálních mediálních služeb, jako je umisťování názvů výrobků či log do uměleckých děl, tedy takzvaného product placementu.

Za reklamu na lihoviny s obsahem 20 a více procent alkoholu se v Česku loni utratilo asi 442,5 miliónů korun. To je zhruba třetina celkových výdajů za reklamu na alkoholové nápoje, které loni dosáhly zhruba 1,3 miliardy korun, sdělila společnost Admosphere, která v rámci monitoringu reklamy pracuje s ceníkovými cenami reklamního prostoru.

Reklama

Výběr článků

Načítám