"Uskuteční se na pozvání Pražského quadriennale (PQ) pod názvem Příliš tichý nos. Od 4. do 30. září tu bude mít dvanáct repríz," řekla mluvčí projektu Silvie Marková. Představí se v něm herci Lucie Trmíková, David Prachař, Tomáš Matonoha a Marek Daniel.

"Za soumraku, ve společnosti čtyř herců a dvou muzikantů postupně dobudeme prostory domu. Probuzený objekt odhalí své medové sluje, sovy ve skříních, ryby i nosorožce za tichého dohledu plešaté zpěvačky," charakterizoval projekt autor hry Egon Tobiáš. Umělci v něm diváky provedou mnoha bizarními situacemi a výstupy. Také kabaretní čísla a improvizace mají reflektovat dvojjazyčnou historii hlavního města.

Germanismy v novém světle

V textu čekají na publikum například zažité germanismy v novém světle, jevištěm i hledištěm se postupně stane celý objekt. Podle tvůrců se role hostitelů a jeho návštěvníků budou v pasivní formě proměňovat, aby v závěru splynuly v jedno. O živý hudební doprovod se postarají Joe Karafiát a Petr "Pepíno" Valášek. Více informací získají zájemci na adrese www.pq.cz/nekazanka, předprodej vstupenek už byl zahájen.

Organizátoři mezinárodní výstavy Pražské quadriennale pokračují tímto projektem v různorodých aktivitách mezi jeho jednotlivými ročníky. Tentokrát dali umělcům k dispozici dům v Nekázance 18, který se po rekonstrukci v následujících letech stane vedle Manhartského paláce v Celetné ulici druhou budovou Institutu umění - Divadelního ústavu. Tento objekt nabídne nové prostory pro výstavy, přednášky a tematické prezentace.

Site-specific Jana Nebeského a Egona Tobiáše navazuje na obdobné projekty z loňského ročníku PQ, kdy byla uvedena v bývalé vývařovně bohnické léčebny opera Phillipa Glasse Les Enfants Terribles v režii Alice Nellis a představení maďarského divadelníka Árpáda Schillinga zaplnilo bývalou tiskárnu Rudého práva. Organizátoři PQ uspořádali letos na jaře sympozium Dramaturgie autorského divadla: Sdílený prostor, v jehož rámci se uskutečnila i série představení Etiquette souboru Rotozaza. Čeká je série mezinárodních vzdělávacích exkurzí v oblasti současné scénografie. Zaměřili se na Bregenzer Festspiele, současnou scénu v holandském Amsterdamu a lotyšskou Rigu.