"Ta cena ve mně budí rozdílné pocity - čest a uznání, ale i decentní upozornění, že už toho bylo dost. Nádherná musí být cena pro začínajícího umělce," řekl Pištěk poté, co dozněl dlouhý a doslova bouřlivý potlesk, k němuž zaplněná Lucerna zcela spontánně povstala.

Laureát Oscara za kostýmy k Formanovu filmu Amadeus pak poděkoval všem svým spolupracovníkům, kteří mu v průběhu let pomáhali a bez nichž by na tomto pódiu nestál. "Chtěl bych toto ocenění věnovat svému tátovi, který by si ho stejně zasloužil víc," dodal nakonec a připomněl tak vynikajícího a populárního herce stejného jména, jehož umění dodnes obdivujeme v pamětnických filmech.

Theodor Pištěk, kterého od mládí lákala především malířská paleta, ale jehož kariéra se rozvinula u filmu, oblékal například herce v Markétě Lazarové, Údolí včel, Postřižinách či pohádce Tři oříšky pro Popelku. Stal se "dvorním krejčím" Miloše Formana a tato spolupráce mu vynesla i francouzského Césara za Valmonta. Navrhl řadu divadelních a muzikálových kostýmů, ale i uniformy Hradní stráže. Úspěchy však slaví také jako malíř, mnohokrát vystavoval doma i v zahraničí a v roce 1998 byl na Bienále ve Florencii zařazen mezi deset nejvýznamnějších výtvarníků posledních desetiletí.