Při jaké příležitosti jste se poprvé sešel se Saburem Teshigawarou?

Poprvé jsme se viděli v Nizozemsku v roce 2004, kde pro Nizozemské taneční divadlo, kde jsem byl v angažmá, tvořil novou kompozici. Sice jsem nebyl do té věci obsazen, ale už jsem ho tehdy oslovil k případné spolupráci. A pak mi po nějaké době poslal pozvání do Japonska a chtěl, abych tančil v novém kuse Kazahana. Tam jsem se setkal s tanečnicí Rihoko Sato.

Za interpretaci duetu Scream and Whisper, dalšího Teshigawarova díla, jste získal mezinárodní ocenění, vy i Rihoko Sato jste obdrželi Cenu Nejlepší tanečník roku 2005 v Cannes. Co následovalo?

S představením Scream and Whisper jsme cestovali po světě. Poté následovalo představení Green, kde s námi hrála i živá zvířata. Je tu i neobvyklé dílo Glass tooth, kde Saburo tančí na čtyřech tunách skla, ve skleněné tříšti. Má sice boty, ale nohama kusy skla rozbíjí, takže je normální, že často i krvácí…

Teď se vidíte po sedmi letech. Co diváci zažijí v sobotní české premiéře?

Jsem velmi šťastný, že se setkání uskutečnilo. Teshigawara připravuje pro Prahu sólové vystoupení, zřejmě na základě staršího sóla Miroku. Ptal se hodně na české publikum. Když jsem mu diváckou obec popisoval, rozhodl se pro klasickou hudbu. Jaká bude, to vůbec netuším. Je to překvapení i pro nás.