Jejich dílo čerpá z Ulrychovy obeznámenosti s melodikou a harmoniemi národů karpatského oblouku, ze znalosti Sušilových sbírek a z praxe kapely Javory.

Divadlo ovládlo herecké mládí

Divadlo Příbram s osmdesátníkem Františkem Miškou v čele uměleckého souboru podivuhodně omládlo. Po premiérách Dalskabátů, Dvou šlechticů z Verony, Podivné paní Savageové (a nezapomínejme ani na Hrdého Budžese, za kterého má Bára Hrzánová nominaci na Thálii) sklízí také Radúz a Mahulena opět úspěch u diváků. Právem. Titul od titulu začíná zrát herectví pronikavě omlazeného souboru, jeho schopnost čistě zazpívat někdy pořádně náročné Ulrychovy songy.

Kloubek choreografii umí

A to zpívá v muzikálu i jedna hvězda skutečná. Zora Jandová přesvědčivě herecky, a hlavně pěvecky naplňuje zlovolnou Mahuleninu matku Runu. Zdatně si na jevišti vedou i Lukáš Typlt (Radúz), Debora Štolbová (Mahulena), Hana Kliková (Matka Země), Vladimír Senič (Radovid), Veronika Bajerová a Hana Tunová (její sestry Prija a Živa)... Nahrávkou si většinou vypomáhají jen ve sborech.

Do Příbrami si ke spolupráci na inscenaci pozvali také Brňana Vladimíra Kloubka, choreografa schopného vydřít výkon i z netanečníků, přesněji vymyslet pro ně taneční variace, které na rozdíl od mnohých tzv. profesionálních muzikálových produkcí nejsou jen trapnými jevištními křečemi, scénografa Aloise Tománka z Kladna, a hlavně invenční kostyméry Tomáše Kyptu, a Samihu Malehovou z dílny Hany Burešové v Divadle v Dlouhé.

Divadlo Příbram - Julius Zeyer, Petr Ulrych, Stanislav Moša: Radúz a Mahulena. Režie Karel Brožek, choreografie Vladimír Kloubek, scéna Alois Tománek, kostýmy Tomáš Kypta, Samiha Malehová, hudební nastudování Štěpán Eliáš.