Na CD znovu ožila perlička z rockových dějin, remasterované dvoualbum Stromboli z roku 1987. Tato výjimečná skupina vznikla poté, co komunisté zakázali Pražský výběr.

Kytarista a skladatel Michal Pavlíček začal hrávat s basistou „Gumou“ Kulhánkem a bubeníkem Klaudiem Kryšpínem. Přidala se klávesačka Vendula Kašpárková, zpěvačka Bára Basiková a vznikla unikátní jazz-rockově orientovaná skupina s temným zvukem, jež dokázala lyrické pasáže propojit s tvrdým rockem a explozivním kytarovým sólováním mistra Pavlíčka. K atmosféře přispěli i tajemné Morgensternovy texty.

Málokdy je remasterování starých vinylů tak smysluplné jako v tomto případě. Stromboli byli výrazná skupina, kterou dnes mnozí vůbec neznají, natož aby měli CD doma.

Kurt Vonnegut

Groteska aneb Už nikdy sami Kurta Vonneguta je fiktivní autobiografická výpověď posledního amerického prezidenta Wilbura Narcise-11 Swaina, který v Americe zpustošené narušením gravitace, rozdrobené na malé znepřátelené říše a vylidněné po strašlivých chorobách, sedí v troskách Empire State Building a vzpomíná. Audioknihu načetl Boris Rösner roku 1986 v režii Pavla Linharta podle překladu Jaroslava Kořána.

Jan Balabán

Na CD vychází i audioverze posledního, posmrtně vydaného románu Jana Balabána (1961-2010) Zeptej se táty. Děj osciluje kolem jedné hlavní události – umírání a smrti otce tří dospělých sourozenců, jež vyvolá tok asociací, reflexí, vzpomínek, úvah, otázek a pochybností, které jsou velice často formulovány v dialozích. Čte Norbert Lichý.

Na křídlech RAF

Pro milovníky historie vycházejí nahrávky válečných relací BBC věnovaných československým letcům v řadách Royal Air Force ve Velké Británii Na křídlech RAF. Jsou dodnes poutavé jednak pro svou atmosféru (vedle redakčních textů a komponovaných pásem o bojových operacích tu hovoří také skuteční piloti), ale rovněž pro svou akustickou atraktivitu.

Snímky z gramofonových desek nebo zvukových fólií jsou sice poznamenány typickým praskotem desítky let starého mechanického záznamu, ale přesto můžete ocenit a vychutnat práci tehdejších mistrů zvuku mnohem lépe než posluchači, pro něž byly relace z Londýna určeny za války. Ruchy a hlasy totiž uslyšíte bez bublajícího povyku válečných rušiček příjmu krátkých vln.