Je to právě tahle obyčejná zvědavost, na niž mohou bez obav vsadit organizátoři nejrůznějších anket, včetně těch o nejoblíbenější televizní osobnosti a pořady. Sotva se předvedly národu tváře Novy, přišla anketa ´nadstranická´. Vyhlášení cen TýTý, které pořádá Týdeník Televize, sledovalo v sobotu večer na ČT 1 padesát procent diváků.

Výsledky bez změn

Téměř 2,5 miliónu lidí se dívalo na předávání trofejí, o nichž rozhodlo jen málo přes 100 tisíc lidí. Zájem hlasovat sice proti minulosti opět poklesl, ale na výsledky to nemělo téměř vliv. Většinu cen si opět odnesli lidé, kteří se v anketě objevují už léta. A znovu se objevily hlavně osobnosti Novy, nejsledovanější domácí televize. Je proto s podivem, že veřejnoprávní ČT se zachovala tak velkoryse a anketu TýTý letos vůbec pustila na obrazovku. Před několika týdny ji totiž popudilo, když se v jejím pořadu Banánové rybičky objevil Vladimír Čech, moderátor mimořádně úspěšné soutěže Novy. ČT vzápětí vydala zákaznezákaz, tedy nepsané doporučení, aby se tváře spjaté s konkurencí v jejích pořadech napříště neobjevovaly.

Tak jak to s Českou televizí je - je opravdu hrdě nadstranická, jak se v sobotu tvářila, anebo bojuje o své zájmy?

Komerční dopad popularity

Absolutním vítězem TýTý se stal Karel Gott, několikanásobný Zlatý i Český slavík, jehož by někteří Češi dokonce přijali i v roli prezidenta. Není bez zajímavosti, že podle mediálních průzkumů se právě on objevoval poslední dobou v televizích nejčastěji. Cena TýTý je další záruka, že ho budeme vídat i nadále a spolu s ním i další oceněné. Žádná anketa by se totiž nekonala, kdyby její výsledky nemohli pořadatelé i využít.

Televize v sobotu večer zjistily, kdo je nejlépe prodává a koho zvát na obrazovku. ČT si potvrdila, koho od konkurence určitě opomenout. A Týdeník Televize má další inspiraci, kterou tvář dát na titul, až bude chtít zvednout náklad.

Zdroj: ATO Mediaresearch