Z tržeb v kinech ovšem Gibsonovi náleží asi polovina a z ní bude platit procenta firmě Newmarket Films, kterou si najal poté, co scénář odmítla velká hollywoodská studia. Podle expertů je ale již nyní prakticky jisté, že půjde o velmi ziskový film.

Polemika kolem snímku dokonce zastiňuje přípravy na nedělní udílení nejprestižnějších amerických filmových cen, Oskarů. "V novinách se píše jen o Gibsonově filmu," tvrdí ředitel jedné marketingové firmy z Los Angeles Anthony Mora. "Mel Gibson je velkým vítězem Oskarů, i když ani nebyl nominován. Kdo tento týden mluví o velkém favoritovi, Návratu krále? Nikdo."

Podle Mory použil Gibson "ukázkovou komunikační taktiku". "Promítal film pečlivě vybraným skupinám, především katolíkům a protestantům, a žádal od nich slib nemluvit o obsahu filmu," dodal Mora, podle něhož to vyvolalo ohromnou zvědavost. Zájem povzbudil i odpor židovských skupin, kterým vadilo, že film údajně připisuje kolektivní vinu za Kristovo ukřižování židům.