Min Tanaka vystoupil v Praze poprvé v roce 1984. Šokoval nejen nahotou, ale hlavně svým syrovým pojetím tance, který nestavěl na kráse a ladnosti, ale ukazoval člověka, jaký je, navázaného na svět zvířat i dětí, nedokonalého, ale přitom překypujícího silou. Dojem umocňoval syrový doprovod elektronické hudby Minoru Nogučiho.

Tanaka však záhy ukázal další tváře, to jak se představení bez pevné choreografie proměňují i to, jak funguje komunikace ve skupině. A vrcholem bylo na začátku devadesátých let uvedení Svěcení jara na scéně Národního divadla, které ukázalo, že Tanaka umí vytvářet i velká představení s mnoha tanečníky doplněná projekcemi, a že fungují nejen v plenéru, ale také v klasickém divadle.

Vazby Tanaky na Prahu ale sílily. Nejenže v roce 1994 otevíral pražské divadlo Archa, přičemž ho doprovázel člen Velvet Underground John Cale. Pro Archu taky vytvořil i tři představení na motivy pohádek bratří Grimmů. Jeho pojetí tak mohli blíže prostudovat i čeští tanečníci a performeři včetně Vladimíra Javorského.

Další je pak poznali při návštěvách Japonska, kde pořádal kurzy svého pojetí, nazývaného Počasí těla. Po sedmileté pauze se kontakty obnovují.