Hlavní obsah

Komorní Sting v Praze nadchl

– Praha
Novinky, Alex Švamberk

Čekat od šedesátiletého Stinga, že zcela změní pojetí své tvorby, by bylo po pětadvaceti letech kariéry bláhové. Doby, kdy překvapoval uhlazenými baladami, využitím motivů etnické hudby nebo spoluprací s jazzmany, jsou dávno pryč. Přesto byl sobotní koncert v pražském Paláci kultury výjimečný.

Foto: Stanislav Zbyněk, Právo

Sting představil průřez svou tvorbou.

Článek

Sting v komorní show dostál názvu turné Back To Bass, neodložil ani na chvíli baskytaru a nabídl písně v mnohem oholenějších aranžmá bez kláves a dechů, jen se dvěma kytarami. Pouze dvoje housle občas zjemňovaly zvuk táhlými tóny, i tak byl ale sound mnohem bližší skupině Police, ve které Sting začínal a z jejíhož repertoáru během večera čerpal. Hned jako druhou píseň zařadil jejich velkých hit Every Little Thing She Does Is Magic.

Střídmější aranžmá odhalily rockové ledví Stinga, patrné zejména v Demolition Man, ale také mu umožnily lépe ukázat, jak dobrý je baskytarista.

Foto: Stanislav Zbyněk, Právo

Sting v Praze

K vrcholným momentům večera patřily okamžiky, kdy se Sting pustil do hudebního duetu s některým ze svých spoluhráčů, vynikající byl zejména duet s houslistou Peterem Tickellem v Love Is Stronger Than Justice, která je inspirovaná příběhem Sedmi statečných, což v úvodu neopomněl Sting zmínit. A protože ve filmu jde o mexické bandity, tak došlo i na trochu latinskoamerické hudby.

Nechyběl ani pěvecký duet s Jo Lawryovou, která ale ukázala sílu svého hlasu především v Hounds Of Winter, které tak připomnělo slavné vokální sólo v pinkfloydovské soulové skladbě Great Gig In The Sky. Požitkem byly odpovídačky Stinga s kytaristy Dominikem Millerem, s nímž hraje už dvaadvacet let, i s jeho synem Rufusem, který rozhodně nebyl do počtu. Hnacím motorem pak byl vynikající bubeník Vinnie Colaiuta.

Foto: Stanislav Zbyněk, Právo

Sting představil průřez svou tvorbou.

Protože byl koncert komorní, Sting mohl snadno komunikovat s publikem a v druhé půlce večera to často dělal. U mnohých písní prozradil, jak vznikly. Fields Of Gold uvedl tím, že bydlí v domě poblíž Stonehenge, i když spíš než dům je to zámeček. Když je léto před žněmi, tak je okolí úplně zlaté. Sacred Love zase uvedl slovy, že jsou dvě témata, která ho nejvíce zajímají, jedním je přirozeně sex a tím druhým překvapivě náboženství. A je zajímavé, že tyto dvě oblasti nebývají propojené, dodal.

U Stolen Car zase vyprávěl, jak skládá. Že začíná u hudby a myslí si, že sama hudba vypráví příběh. U zmíněné skladby šel ven s iPodem, z něhož mu hrál do uší motiv písně, hledat slova.

Foto: Stanislav Zbyněk, ČTK

Stingovo vystoupení mělo komorní charakter.

Sting také publikum rozezpíval, ale i to udělal velmi střízlivě. Nikoho neučil, co má kdy zpívat. Jen se zeptal publika, co udělá, když uslyší Heavy Cloud. A zaplněný sál odpověděl No Rain.

V závěru se Sting dočkal oprávněně aplausu vestoje. Posluchače odměnil několika přídavky, přičemž nástup do druhého byl skutečně důrazný. Zahrál vypalovačku Next To You a kytarista i houslista stáli na okraji pódia a lidé se jich doslova mohli dotknout. Úplně nakonec Sting poprvé za celý večer odložil baskytaru a chopil se kytary a sám zazpíval Message In The Bottle.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám