Kališová v Brně září. Zaujala už na scéně MD v O´Neillově Smutku sluší Elektře s brilantními výkony Heleny Dvořákové (Lavínie), Ivany Vaňkové (Hazel) a Petrem Štěpánem (Orin). Není se tedy co divit, že dva z této trojice tvoří základ jejího nejnovějšího brněnského opusu.

V Městském divadle Brno se rozhodli s Janou Kališovou jedním z nejduchaplnějších konverzačních majstrštyků zase jednou pořádně nadběhnout divákům. Kališová s dramaturgem Jiřím Závišem dokázali text probrat, zbavit ho přece jen léty nakupené rozvleklosti, hnát postavy hry geniálního dramatika k cíli, tedy k několikanásobnému spočinutí v naději vztahu manželského.

Nejlepší je čtyřlístek mladých

V Brně někteří herci možná až příliš tlačili na pilu, což platí hlavně o Zdeně Herfortové v roli ctihodné Lady Bracknellové. Je jí doslova plné jeviště, nicméně její výkon je jako vždy sršatý, temperamentní, plnokrevný. Břesknými výkony se mohou pochlubit také Eva Jelínková (Slečna Prismová) a Jiří Tomek (Důstojný pán Chasuble), ten ale zároveň mistrovsky obohatil výkon dokonalou mimikou.

Do konverzačního stylu hry zapadali tentokrát všichni čtyři "mladí" z ročníku 2003 - jak víno zrající Viktor Skála (John Worthing), stále lepší a rejstřík rozšiřující Petr Štěpán (Algernon Moncrieff), ale především obě slečny - Gvendolina (Veronika Poláčková) a Cecilie (Ivana Vaňková). Úhrnem - brněnská hra má slušnou dávku filipa.

Městské divadlo Brno - Oscar Wilde: Jak je důležité míti Filipa. Přeložil Jiří Zdeněk Novák. Režie Jana Kališová, dramaturgie Jiří Záviš, scéna Jaroslav Milfajt, kostýmy Jan Růžička, Hudba Daniel Fikejz, pohybová spolupráce Jaroslava Zimová-Leufenová.