Hlavní obsah

Festival krátkých filmů již posedmé v Praze

Od 18. do 22. ledna se v kině Světozor uskuteční sedmý ročník Festivalu krátkých filmů Praha, který pořádají organizátoři MFF Karlovy Vary. V mezinárodní soutěži představí hrané filmy se stopáží do 25 minut vytvořené v uplynulých dvou letech. Tradičně uvede i další snímky v širokém nesoutěžním programu, mapujícím dění ve světové krátkometrážní kinematografii.

Článek

"Krátké filmy patřily na karlovarském festivalu vždy k oblíbenému programu. Před sedmi lety jsme se rozhodli, že by si zasloužily samostatnou přehlídku. Jsme potěšeni, že Festival krátkých filmů Praha v uplynulých ročnících přesvědčil, že jsme se nemýlili. Jsme rádi, že si vybudoval stabilní místo mezi domácími filmovými akcemi," komentoval to prezident MFF Karlovy Vary Jiří Bartoška.

"Krátké filmy patřily na karlovarském festivalu vždy k oblíbenému programu. Před sedmi lety jsme se rozhodli, že by si zasloužily samostatnou přehlídku. Jsme potěšeni, že Festival krátkých filmů Praha v uplynulých ročnících přesvědčil, že jsme se nemýlili. Jsme rádi, že si vybudoval stabilní místo mezi domácími filmovými akcemi," komentoval to prezident MFF Karlovy Vary Jiří Bartoška.

"Krátké filmy patřily na karlovarském festivalu vždy k oblíbenému programu. Před sedmi lety jsme se rozhodli, že by si zasloužily samostatnou přehlídku. Jsme potěšeni, že Festival krátkých filmů Praha v uplynulých ročnících přesvědčil, že jsme se nemýlili. Jsme rádi, že si vybudoval stabilní místo mezi domácími filmovými akcemi," komentoval to prezident MFF Karlovy Vary Jiří Bartoška. Podle Radky Weiserové z programového oddělení festivalu dostane v nadcházejícím ročníku mezinárodní soutěž v programové dramaturgii více prostoru. "Během tohoto roku se objevilo tolik zajímavých titulů, že jsme se rozhodli soutěž rozšířit, ve čtyřech soutěžních blocích představíme 20 filmů," uvedla.

"Krátké filmy patřily na karlovarském festivalu vždy k oblíbenému programu. Před sedmi lety jsme se rozhodli, že by si zasloužily samostatnou přehlídku. Jsme potěšeni, že Festival krátkých filmů Praha v uplynulých ročnících přesvědčil, že jsme se nemýlili. Jsme rádi, že si vybudoval stabilní místo mezi domácími filmovými akcemi," komentoval to prezident MFF Karlovy Vary Jiří Bartoška. Podle Radky Weiserové z programového oddělení festivalu dostane v nadcházejícím ročníku mezinárodní soutěž v programové dramaturgii více prostoru. "Během tohoto roku se objevilo tolik zajímavých titulů, že jsme se rozhodli soutěž rozšířit, ve čtyřech soutěžních blocích představíme 20 filmů," uvedla.

"Krátké filmy patřily na karlovarském festivalu vždy k oblíbenému programu. Před sedmi lety jsme se rozhodli, že by si zasloužily samostatnou přehlídku. Jsme potěšeni, že Festival krátkých filmů Praha v uplynulých ročnících přesvědčil, že jsme se nemýlili. Jsme rádi, že si vybudoval stabilní místo mezi domácími filmovými akcemi," komentoval to prezident MFF Karlovy Vary Jiří Bartoška. Podle Radky Weiserové z programového oddělení festivalu dostane v nadcházejícím ročníku mezinárodní soutěž v programové dramaturgii více prostoru. "Během tohoto roku se objevilo tolik zajímavých titulů, že jsme se rozhodli soutěž rozšířit, ve čtyřech soutěžních blocích představíme 20 filmů," uvedla. Novinkou bude sekce Delikatesy, která představí slavné krátké filmy, jež tvoří pomyslný zlatý fond krátkometrážní kinematografie. "Mnohé z nich mají na svědomí tvůrci, kteří se pak výrazně zapsali i v celovečerní tvorbě. Máme i skutečné klenoty od filmařů, které diváci pravděpodobně neznají. Příkladem za všechny může být legendární film Chrise Markera Rampa z roku 1963, jenž se stal předlohou pro slavnější film 12 opic Terryho Gilliama," uvedl programový ředitel Karel Spěšný.

"Krátké filmy patřily na karlovarském festivalu vždy k oblíbenému programu. Před sedmi lety jsme se rozhodli, že by si zasloužily samostatnou přehlídku. Jsme potěšeni, že Festival krátkých filmů Praha v uplynulých ročnících přesvědčil, že jsme se nemýlili. Jsme rádi, že si vybudoval stabilní místo mezi domácími filmovými akcemi," komentoval to prezident MFF Karlovy Vary Jiří Bartoška. Podle Radky Weiserové z programového oddělení festivalu dostane v nadcházejícím ročníku mezinárodní soutěž v programové dramaturgii více prostoru. "Během tohoto roku se objevilo tolik zajímavých titulů, že jsme se rozhodli soutěž rozšířit, ve čtyřech soutěžních blocích představíme 20 filmů," uvedla. Novinkou bude sekce Delikatesy, která představí slavné krátké filmy, jež tvoří pomyslný zlatý fond krátkometrážní kinematografie. "Mnohé z nich mají na svědomí tvůrci, kteří se pak výrazně zapsali i v celovečerní tvorbě. Máme i skutečné klenoty od filmařů, které diváci pravděpodobně neznají. Příkladem za všechny může být legendární film Chrise Markera Rampa z roku 1963, jenž se stal předlohou pro slavnější film 12 opic Terryho Gilliama," uvedl programový ředitel Karel Spěšný.

"Krátké filmy patřily na karlovarském festivalu vždy k oblíbenému programu. Před sedmi lety jsme se rozhodli, že by si zasloužily samostatnou přehlídku. Jsme potěšeni, že Festival krátkých filmů Praha v uplynulých ročnících přesvědčil, že jsme se nemýlili. Jsme rádi, že si vybudoval stabilní místo mezi domácími filmovými akcemi," komentoval to prezident MFF Karlovy Vary Jiří Bartoška. Podle Radky Weiserové z programového oddělení festivalu dostane v nadcházejícím ročníku mezinárodní soutěž v programové dramaturgii více prostoru. "Během tohoto roku se objevilo tolik zajímavých titulů, že jsme se rozhodli soutěž rozšířit, ve čtyřech soutěžních blocích představíme 20 filmů," uvedla. Novinkou bude sekce Delikatesy, která představí slavné krátké filmy, jež tvoří pomyslný zlatý fond krátkometrážní kinematografie. "Mnohé z nich mají na svědomí tvůrci, kteří se pak výrazně zapsali i v celovečerní tvorbě. Máme i skutečné klenoty od filmařů, které diváci pravděpodobně neznají. Příkladem za všechny může být legendární film Chrise Markera Rampa z roku 1963, jenž se stal předlohou pro slavnější film 12 opic Terryho Gilliama," uvedl programový ředitel Karel Spěšný. Nepominutelným milníkem je podle něj i Andaluský pes, kterým Luis Buňuel a Salvador Dalí v roce 1929 k smrti vyděsili publikum a položili základní kámen ke zcela novému chápání filmového obrazu. Dalším titulem je deset let starý Řidič vysokozdvižného vozíku - první den. Pomohl vytvořit fenomén zcela nekorektních vtipných krátkých filmů, které se nezastaví před ničím.

"Krátké filmy patřily na karlovarském festivalu vždy k oblíbenému programu. Před sedmi lety jsme se rozhodli, že by si zasloužily samostatnou přehlídku. Jsme potěšeni, že Festival krátkých filmů Praha v uplynulých ročnících přesvědčil, že jsme se nemýlili. Jsme rádi, že si vybudoval stabilní místo mezi domácími filmovými akcemi," komentoval to prezident MFF Karlovy Vary Jiří Bartoška. Podle Radky Weiserové z programového oddělení festivalu dostane v nadcházejícím ročníku mezinárodní soutěž v programové dramaturgii více prostoru. "Během tohoto roku se objevilo tolik zajímavých titulů, že jsme se rozhodli soutěž rozšířit, ve čtyřech soutěžních blocích představíme 20 filmů," uvedla. Novinkou bude sekce Delikatesy, která představí slavné krátké filmy, jež tvoří pomyslný zlatý fond krátkometrážní kinematografie. "Mnohé z nich mají na svědomí tvůrci, kteří se pak výrazně zapsali i v celovečerní tvorbě. Máme i skutečné klenoty od filmařů, které diváci pravděpodobně neznají. Příkladem za všechny může být legendární film Chrise Markera Rampa z roku 1963, jenž se stal předlohou pro slavnější film 12 opic Terryho Gilliama," uvedl programový ředitel Karel Spěšný. Nepominutelným milníkem je podle něj i Andaluský pes, kterým Luis Buňuel a Salvador Dalí v roce 1929 k smrti vyděsili publikum a položili základní kámen ke zcela novému chápání filmového obrazu. Dalším titulem je deset let starý Řidič vysokozdvižného vozíku - první den. Pomohl vytvořit fenomén zcela nekorektních vtipných krátkých filmů, které se nezastaví před ničím.

Návštěvníci festivalu se mohou těšit i na tradiční sekce. Ta s názvem Labo nabídne spíše jiné zážitky než zajímavě vyprávěné příběhy, v sekci Panorama bude vedle letošního držitele Oscara, ceny Evropské filmové akademie (Terry Gilliam), nebo vítěze canneského festivalu uveden také zatím poslední projekt kontroverzního korejského režiséra Pak Čchan-uka, s nímž zvítězil na letošním Berlinale.

Reklama

Výběr článků

Načítám