Až za ním skončily světové hity jako Pán prstenů: Dvě věže, Matrix ReloadedHarry Potter a Tajemná komnata. Vyplývá to z informací, které zveřejnila Unie filmových distributorů. Domácí tvorba se tak významně podílí na celkovém růstu návštěvnosti kin

Na pátém až osmém místě jsou opět tři české tituly: Jedna ruka netleská režiséra Davida Ondříčka, Kameňák Zdeňka Trošky a Želary Ondřeje Trojana. Z dalších českých filmů skončila na dvanáctém místě pohádka Romana Vávry Čert ví proč a na osmnáctém komedie Vladimíra Morávka Nuda v Brně.

V padesátce nejnavštěvovanějších snímků se objevilo i animované Fimfárum Jana Wericha, které je čtyřiatřicáté a šestatřicátý skončil zatím Marhoulův Mazaný Filip, což je ale jen momentální údaj, protože Mazaný Filip měl premiéru až 4. prosince.

Z hlediska úspěchu za první týden od premiéry je Pupendo se 108 422 diváky druhé. Mezi celkově nejúspěšnějšími domácími snímky se vyšplhalo hned za Svěrákův Tmavomodrý svět, jehož výsledek byl o téměř 22 000 lidí lepší. Přitom Tmavomodrý svět startoval ve dvaceti kopiích, novější Pupendo už ve dvaatřiceti, což už dnes není výjimka - třicítku loni přesáhlo sedm titulů.

Největší podíl mají multikina

Podle informací unie má na návštěvnosti a tedy i tržbách největší podíl 15 multikin v Praze, Brně, Hradci Králové, Ostravě a Českých Budějovicích, která uvedla téměř 59 procent všech filmových představení loňského roku.

Multikina, která disponují ve 137 sálech 28 326 sedadly, se podílejí více než 68 procenty na hrubých tržbách a 54 procenty na počtu diváků. Svůj značný podíl mají samozřejmě zároveň  na zvýšení vstupného, které stouplo od roku 2000, kdy stál lístek průměrně 68 korun, na téměř devadesát.

Podle statistických údajů, které na základě loňských výsledků sestavila Unie filmových distributorů, si jen Hřebejkovo Pupendo, Ondříčkova Jedna ruka netleská, Troškův Kameňák a Trojanovy Želary připsaly na konto šestinu ze všech lidí, kteří zavítali do kina. Jako celek zaujímá česká tvorba kolem třiceti procent trhu.