Článek
ČT zároveň upozorňuje, že za vzniklou situaci nenese odpovědnost. Ta vznikla podle veřejnoprávní televize chybou v průběhu legislativního procesu. „Přiznám se, že jsem za stávající poněkud nejasné právní situace poněkud znepokojen neobvyklou rychlostí, s jakou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání vůči ČT postupovala,“ prohlásil ve čtvrtek generální ředitel ČT Petr Dvořák.
Ukončení reklamy přinese řadu problémů a finanční ztrátu pro příjemce peněz z vysílané reklamy. „Ukončení reklamy ještě před termínem skutečného dokončení přechodu na digitální vysílání nepoškodí ČT, protože ta výnosy z reklamy nepoužívá, ale výrazně to omezí příjmy Státního fondu na podporu kinematografie a ovlivní výši rezervy pro informační kampaň k dokončení digitalizace a zkomplikuje její realizaci,“ dodal Dvořák
O peníze přijdou filmaři a kampaň k digitalizaci
V tuto chvíli je jasné, že například česká kinematografie přijde oproti plánu na rok 2011 o více než 30 miliónů Kč a ve fondu na informační kampaň nebude k dispozici plánovaný zůstatek, protože příjem z reklamy na ČT bude nižší o 88 miliónů Kč, než televize veřejné služby očekávala.
Česká televize okamžitě zahájila vypovídání smluv s obchodními partnery a začala připravovat úpravy vysílacího schématu „Musíme ovšem upozornit, že s reklamou souvisejí také povinnosti k soukromým subjektům. A u nich nemůžeme garantovat, že nebudou naprosto legitimně požadovat splnění smluvních závazků,“ podotkl Dvořák.
Budou změny v programu
Vzhledem k tomu, že ukončení reklamy na ČT1 a ČT24 znamená zásah do vysílání, žádá ČT diváky o pochopení v případech, kdy bude nutné udělat změny ve vysílání, které už nebude možné promítnout do vytištěných programů například v magazínech. Týká se i to i televizního programu v našem sobotním magazínu Práva.